Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Veiligheid » DoS Lek in scanners McAfee, Trendmicro en Kaspersky

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: DoS Lek in scanners McAfee, Trendmicro en Kaspersky
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Gebruikers van McAfee, Trendmicro en Kaspersky anti-virus software zijn gewaarschuwd. Er is namelijk een lek in de scan technologie van de software ontdekt, waardoor ruimte en rekenkracht volledig gebruikt worden en het netwerkverkeer gehinderd kan worden. Het probleem zit hem in de decompressie engine die in de software aanwezig is en gebruikt wordt om bestanden te openen voordat ze op virussen doorzocht worden. Er is geen limiet wanneer er bzip2 bestanden gecontroleerd worden, waardoor een extreem groot bestand, dat de aanvaller gecomprimeerd heeft, zeer makkelijk voor een denial of service kan zorgen. Het lek is aanwezig in McAfee Virus Scan voor Linux v4.16.0, Trend Micro InterScan VirusWall 3.8 Build 1130 en Kaspersky AntiVirus voor Linux 5.0.1.0. Het is echter mogelijk dat ook andere versies kwetsbaar zijn. Meer informatie kan in deze advisory gevonden worden. http://www.aerasec.de/security/advisories/txt/bzip2bomb-antivirusengines.txt

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS