Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Hardware » T-Mobile 'bevriest' Microsoft-telefoon

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: T-Mobile 'bevriest' Microsoft-telefoon
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
T-Mobile stelt zijn plannen uit om deze zomer een telefoon met Microsoft-software in de winkels te krijgen. Voor Microsoft is het de zoveelste tegenslag voor zijn Smartphone.
Een medewerker van T-Mobile International zei gisteren tegen persbureau Reuters dat het Smartphone-project is stilgelegd. Technische problemen 'van fundamentele aard' zijn mogelijk de oorzaak.

In februari 2003 kondigde T-Mobile aan deze zomer een Smartphone van Microsoft te zullen lanceren. Deze mobiele telefoon, die door de Windows-achtige opzet veel weg heeft van een mini-computer, wordt gemaakt door het Taiwanese High Tech Computer, ook fabrikant van onder meer O2's XDA.

Er lijkt weinig zegen te rusten op de Smartphone-activiteiten van Microsoft. Vorig jaar lanceerde Microsoft de eerste Smartphone met telecombedrijf Orange. Na de lancering bleek de telefoonsoftware nog steeds foutjes te bevatten; die zouden inmiddels zijn gerepareerd.

Microsofts toetreding tot de markt van de mobiele telefonie was niet erg chic. Het softwarebedrijf werkte lange tijd achter de schermen samen met Sendo, een jonge Engelse maker van mobiele telefoons. Microsoft zou met Sendo 's werelds eerste Smartphone lanceren. De lanceringsdatum werd echter herhaaldelijk uitgesteld en Sendo ging telefoons maken met Symbian als besturingssysteem.

Inmiddels heeft het Engelse bedrijf Microsoft voor de Engelse rechter gesleept op verdenking van 'diefstal' van telefoontechnologie. Sendo voelt zich gebruikt. Microsoft zou er enkel op uit zijn geweest goedkoop de techniek van mobiele telefoons te bestuderen en zou de samenwerking nooit hebben willen afronden.

Met het stilvallen van de samenwerking met T-Mobile heeft Microsoft enkel nog hoop op lancering door AT&T. Dat is in de Verenigde Staten de enige partner met wie Microsoft de Smartphone in zijn thuisland nog kan lanceren.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Waarom hoor ik toch helemaal niets over Linux voor mobiele telefoons? Dat OS is toch juist bekend om de 'lichtheid' ervan? Het wordt immers ook al in tal van andere embedded apparaten gebruikt.

Ik heb nog altijd een zwak voor Symbian, dus ik hoop dat ze veel succes boeken op de telefoonmarkt.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS