Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Muziek » Algemeen » Computer voorspelt hitkansen liedjes

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Computer voorspelt hitkansen liedjes
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Er is een computerprogramma ontwikkeld die exact zou kunnen voorspellen of een song al dan niet een zeer grote kans heeft om een hit te worden. De muziekindustrie is alvast wild enthousiast.

Het Spaanse bedrijf Polyphonic HMI heeft het programma gemaakt en de naam Hit Song Science, kortweg HSS, gegeven. HSS voorspelde al het succes van de jonge jazz-sensatie Norah Jones, maanden vóór die de Amerikaanse hitlijsten veroverde en onlangs acht Grammy Awards won.

Hit Song Science zoekt uit of nieuwe songs dezelfde kenmerken vertonen als eerdere hits. Ieder nieuw nummer passeert een reeks signaalfilters die meer dan een dozijn muzikale patronen herkennen en meten, waaronder melodie, harmonische variatie, beat, tempo, ritme, akkoordenschema en volheid van de klank.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
kwats!!!!!!!!!!! hoe kan een programma nou originaliteit meten??? dit is een van de belangrijkste factoren heden ten dage!

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het meet juist niet originaliteit, maar kijkt gewoon of het op grote hits lijkt. Helaas gaat daar de creativiteit. Nog even en je krijgt een uitbreiding op de software, en gaat ie hits genereren [Frown]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Het meet juist niet originaliteit, maar kijkt gewoon of het op grote hits lijkt. Helaas gaat daar de creativiteit. Nog even en je krijgt een uitbreiding op de software, en gaat ie hits genereren [Frown]

wat dus weer tot gevolg heeft dat de hits geen hits meer zijn in verband met de originaliteit.


wanneer je een origineel nr hebt dan herkent ie deze niet als een hit omdat ie niet overeenkomt,dit bedoel ik met niet kloppen.

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Je hebt ook helemaal gelijk croton ik vind het ook niet kloppen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS