Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Organisatie verdacht van kinderrroof

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Organisatie verdacht van kinderrroof
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Moeder geeft opdracht kinderen te ontvoeren.

De twee jongste kinderen van de Nederlandse concertpianist Alexander Warenberg zijn gistermorgen op maffiaachtige wijze gekidnapt in opdracht van hun moeder door een dubieuze organisatie.

Het zou gaan om de commando-achtige groepering Llobera and Associates, die zich bezig houdt met het ontvoeren van kinderen in opdracht van boze, gescheiden ouders.

Kinderroof
Op weg naar school in hun Belgische woonplaats Hamont werden Warenbergs zoontje Philip (7) en dochtertje Constance (10) met grof geweld door een tiental met messen bewapende en gemaskerde mannen uit de auto van hun vader gesleurd.

De ontvoerders hadden de Audi van de aan het Utrechts Conservatorium verbonden pianist Alexander Warenberg (51) pal voor het schoolgebouw klemgereden met drie wagens voorzien van Nederlandse kentekenplaten. De overrompelde musicus werd door de daders onder bedreiging van een mes in bedwang gehouden. Na de banden van zijn auto te hebben lek gestoken, duwden de ontvoerders de hevig geschrokken en huilende kinderen in hun auto´s en gingen zij er met gierende banden vandoor.

Opvallend is dat tijdens de gehele operatie een Amerikaans Hummer legervoertuig met eveneens Nederlandse nummerborden in de nabijheid geparkeerd was. De kidnap blijkt bovendien intensief voorbereid: getuigen zagen de bliksemsnel opererende daders al ruim een half uur eerder rondrijden.

De federale politie van Hasselt is met collega´s van Nederlandse politiekorpsen verwikkeld in een grootschalige klopjacht naar de kidnappers. De recherche gaat er inmiddels vanuit dat de kinderen bij hun moeder, de 41-jarige Constance S. uit Leiderdorp verblijven. De vrouw zou met het tweetal op de vlucht zijn. Op haar woningadres is gisteren niemand aangetroffen. Pianist Warenberg en zijn expartner Constance S zijn al jaren verwikkeld in een bittere strijd om hun kroost.

De compleet lamgeslagen concertpianist zei gisteravond te vrezen voor het welzijn van zijn kinderen. „Het was een nachtmerrie die maar tien seconden duurde. Ik kon geen kant uit en zag hoe Philip en Constance onder mijn ogen werden weg gegraaid, terwijl twee mannen met bivakmutsen mijn linkerbeen bekneld hielden met het portier van mijn auto. Op dit moment ga ik door een hel.”

Zijn oudste zoon Tim (12) ontsnapte bij toeval aan de angstaanjagende gebeurtenissen, omdat het kind gisteren ziek op bed lag. In januari heeft een groep mannen echter geprobeerd om ook deze jongen bij zijn school in Hamont te ontvoeren. Onderwijzers konden dat voorkomen.

"Kidhunters"
De politie Haaglanden trekt met name de gangen na van het Rijswijkse ´kidhuntersbureau´ Llobera and Associates, dat nu door S. zou zijn ingeschakeld. Bedrijfsleider A. LLobera ontkende gisteren via zijn gsm-telefoon bij de zaak betrokken te zijn.

Volgens een andere particulier kinderspeurder, Jacques Smits van de Stichting Kinderontvoering, heeft de moeder van de kinderen Warenberg wel degelijk contact met Llobera. „Constance S. heeft mij onlangs benaderd voor dezelfde klus en zei eveneens Llobera in de arm te hebben genomen. Ik ben onmiddellijk afgehaakt, omdat ik niets met zijn cowboypraktijken te maken wil hebben.” Alexander Warenberg en zijn drie kinderen doken pal voor de kerst van het afgelopen jaar onder op een geheim adres in België. Warenberg had zijn kinderen bij zijn ex-partner weggehaald, omdat het drietal daar volgens hem ernstig werd verwaarloosd. „Mijn ex-partner lijdt aan een slopende en dodelijke hersenziekte. Ze kan gewoon niet voor onze kinderen zorgen.”

Tim, Constance en Philip bevestigden hun schrijnende verhaal.

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Kinderjager vast voor ontvoering Warenberg-telgen

De Rijswijkse ´kinderjager´ Anselmo Llobera – ontvoerder van de twee pianistenkinderen Warenberg – is gistermorgen gearresteerd.

Zijn slachtoffertjes Philip (7) en Constance Warenberg (10) zouden met hun moeder Constance S. (41) op een geheim adres verblijven. Dat heeft familie van S. gisteren telefonisch aan de Belgische politie gemeld.

Volgens de leider van het onderzoek van de recherche in Hasselt is de zoektocht naar de jongen en het meisje echter nog steeds in volle gang. „Iemand kan telefonisch van alles beweren. Wij blijven de zaak behandelen als een ontvoering en speuren nog steeds naar de verblijfplaats van de kinderen.”

Kidnapper Llobera die de kinderen donderdag in opdracht van Constance S. wegroofde is op verzoek van de Belgische autoriteiten opgepakt.

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS