Dit is onderwerp Ovulerende vrouw ziet overal lelijkerds in forum De Kroeg bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/8/t/000421.html

Gereageerd door NiMS op :
 
Geroddel in het damestoilet, kwaadspraak door de telefoon en gesmiespel achter andermans rug. Een deel ervan kan misschien biologisch worden verklaard, denkt de Canadese psychologe Maryanne Fisher. Eenmaal per maand blijken vrouwen namelijk het uiterlijk van andere vrouwen opeens veel lager aan te slaan: tijdens de eisprong.

Fisher vroeg 57 vrouwen en 47 mannen het uiterlijk te beoordelen van een aantal mannen- en vrouwengezichten. Terwijl de mannen het min of meer eens waren over welke gezichten ze lelijk of mooi vonden, waren de vrouwen minder eensgezind. Hun oordeel bleek af te hangen van hun cyclus. Het verband dat Fisher vond is zwak, maar wel significant: wie tijdens de proef net in haar vruchtbare periode zat, was geneigd de vrouwengezichten lelijker te vinden.

In het dagelijks leven kan dat zich uiten in kwaadsprekerij over andere vrouwen, vermoedt Fisher. Het moet haast wel een strategie zijn om aan de man te komen. Volgens Fisher dringt een vrouw die het uiterlijk van andere vrouwen afkat zichzelf naar voren. Zoals de onderzoekster het verwoordt tegenover de nieuwsdienst van het Britse blad New Scientist: “In plaats van te zeggen: ‘Ik sla dat mens in elkaar omdat ze naar je keek’, zegt ze: ‘Moet je kijken wat een dikke enkels zij heeft!’”

Of misschien praten de vruchtbare vrouwen zichzelf gewoon moed in, oppert Fisher. Door haar concurrentes omlaag te halen, zou ze zich zelfverzekerder gaan voelen. Fisher wijst erop dat vrouwen wél moet oppassen hoe ver ze daarin gaan: geen man zit te wachten op een kijvende roddeltante.

Fisher kan rekenen op bijval van diverse experts, die spreken van ‘een erg interessante vondst’. Kritiek is er ook. Niet alleen is het verband dat Fisher aan het licht brengt statistisch gezien nogal zwak, het is ook denkbaar dat er iets heel anders aan de hand is. Eerder onderzoek wees uit dat ovulerende vrouwen zichzelf aantrekkelijker vinden. Misschien is het feit dat ze andere vrouwen lelijk vinden daarvan gewoon de keerzijde.

Een andere, bizarre mogelijkheid: misschien heeft de ovulerende vrouw gelíjk. Tijdens haar vruchtbare fase ondergaat een vrouw namelijk allerlei kleine fysieke veranderingen ondergaat, veroorzaakt door haar gewijzigde hormoonspiegel. Haar lippen en borsten worden iets voller, en haar lippen veranderen een beetje van kleur. “Misschien hebben die vrouwen dus aantoonbaar gelijk als ze andere vrouwen lelijker vinden,” zegt Ben Jones, een Engelse onderzoeker.

Vrouwen krijgen tijdens de eisprong niet alleen een ander beeld van andere vrouwen. Eerder onderzoek wijst uit dat vrouwen op het hoogtepunt van hun cyclus ook mannen anders gaan beoordelen. Rond de eisprong vallen vrouwen vooral op machoachtige, erg mannelijke types.

Ook daar hebben de vrouwen een punt. Hoekige, mannelijke gelaatstrekken duiden namelijk op een goed functionerend immuunsysteem. Als het op het krijgen van kinderen aankomt, heeft een vrouw aan zo'n man het meest.
 
Gereageerd door misterm op :
 
hahahaa heey ik vind jou nu lelijk maar volgende week wel weer knap
 
Gereageerd door NiMS op :
 
vrouwen blijven toch mysterieuze wezens.
 
Gereageerd door misterm op :
 
inderdaad vrouwens komen van venus en mannen van mars he [Razz]
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
en mooie wezens:P
 
Gereageerd door Djuna op :
 
jaah hoor wat een stom gelul.. als ik een eisprong krijg ga ik heus niet raar doen hoor.. dat doe ik altijd al, maar niet eens in de maand extra erg!
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Origineel van Djuna:
jaah hoor wat een stom gelul.. als ik een eisprong krijg ga ik heus niet raar doen hoor.. dat doe ik altijd al, maar niet eens in de maand extra erg!

Tja dat zeg je nu wel, maar de onderzoeken spreken tegen je.
 
Gereageerd door Djuna op :
 
haha ja... shit!
 
Gereageerd door Djuna op :
 
ik ga even wat over mannen zoeken.. dan kunnen we daar gezellig over gaan discusseren.. goed idee?? [Razz]
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van Djuna:
ik ga even wat over mannen zoeken.. dan kunnen we daar gezellig over gaan discusseren.. goed idee?? [Razz]

gaat u gang maar
 
Gereageerd door Djuna op :
 
Nederlandse ziekenhuizen slaan massaal alarm. Mannen blijken namelijk steeds vaker voorwerpen in hun anus te stoppen. Blikjes, flessen, komkommers, gloeilampen, stofzuigerslangen, schroevendraaiers, biljartballen.......de zogeheten anaalproppers zijn allang geen incident meer. Een verklaring voor dit fenomeen, dat bijna altijd bij mannen voorkomt, kan gevonden worden in het statistisch bewezen feit dat mannen vaker uitglijden in huis.


hahaha lul je hier eens uit!!! [Wink]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Als de vrouwen nu eens wat makkelijker in de omgang waren, dan hoefden de mannen niets iets meer in hun anus te stoppen [Wink] [Razz]
 
Gereageerd door Djuna op :
 
zijn vrouwen zo moeilijk in de omgang dan?? dan doe je misschien toch iets fout. [Wink]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Origineel van Djuna:
zijn vrouwen zo moeilijk in de omgang dan?? dan doe je misschien toch iets fout. [Wink]

Valt wel mee hoor [Wink] , ik begrijp ze alleen nooit. Maar ik stop dus ook nix in mijn anus he [Razz]
 
Gereageerd door misterm op :
 
quote:
Origineel van Djuna:
zijn vrouwen zo moeilijk in de omgang dan?? dan doe je misschien toch iets fout. [Wink]

vrouwen zijn onbegrijpbaar
 
Gereageerd door Djuna op :
 
wat is er zo onbegrijpbaar dan?
 
Gereageerd door Djuna op :
 
ik vind alles heel logisch wat ik denk.. ik vind mannen onbegrijpbaar
 
Gereageerd door Lotje op :
 
vrouwen.. je ken beter kippen houden..
 
Gereageerd door Djuna op :
 
wat ik wel moet toegev is dat vrouwen over het algemeen veel gemener zijn dan mannen.. als 2 meisjes ruzie hebben dan gaan ze over diegen roddelen en iedereen tegen diegen opzetten..
jongens daarentegen die gaan ff vechten zodat ze weten wie de sterkste is en dan is het klaar en doen ze weer normaal tegen elkaar..
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van Lotje:
vrouwen.. je ken beter kippen houden..

nee die pikken en vrouwen doen dat niet
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Origineel van Djuna:
wat ik wel moet toegev is dat vrouwen over het algemeen veel gemener zijn dan mannen.. als 2 meisjes ruzie hebben dan gaan ze over diegen roddelen en iedereen tegen diegen opzetten..
jongens daarentegen die gaan ff vechten zodat ze weten wie de sterkste is en dan is het klaar en doen ze weer normaal tegen elkaar..

Dat ben ik wel met je eens. Mannen kunnen denk ik niet langer dan een paar dagen ruzie hebben. Vrouwen daarentegen kunnen dit wel hun hele leven hebben.
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
hahah vrouwengevecht is mooi om te zien...haar trekke enzo geniaal [Big Grin]
 
Gereageerd door misterm op :
 
haha er zijn echt wel vrouwen die pikken [Razz]
 
Gereageerd door Djuna op :
 
ik niet hoor [emot-angel]
 
Gereageerd door Lotje op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
quote:
Origineel van Djuna:
wat ik wel moet toegev is dat vrouwen over het algemeen veel gemener zijn dan mannen.. als 2 meisjes ruzie hebben dan gaan ze over diegen roddelen en iedereen tegen diegen opzetten..
jongens daarentegen die gaan ff vechten zodat ze weten wie de sterkste is en dan is het klaar en doen ze weer normaal tegen elkaar..

Dat ben ik wel met je eens. Mannen kunnen denk ik niet langer dan een paar dagen ruzie hebben. Vrouwen daarentegen kunnen dit wel hun hele leven hebben.
daar ben ik het dus echt NIET mee eens..

ik stond laatst met een vriendin (die ruzie heeft met 2 wijven) bij de vvv, na het stappen..

tis dat er gasten bij waren, anders had loes (mn vrindin) op zekers wel klappen gehad van die wijven [Big Grin] zooo maar SCHELDEN dat ze deden..!! jaa kankerhoer dit, kankerhoer dat!! ik stond er echt bij van.. GOH!
ze wilde loes vermoorden ofzo, weeeet ik t..

maar op een gegeven moment nam tirza (vriendin van loes..) het voor loes op, en gaf een zo'n wijf een zet, dus dat wijf geeft een zet terug en begint te lachen.. zegt tirza zo, wat?! sta je me uit te lachen?! HIER!! en toen had dat wijf een flinke hoek te pakken [Razz]

was wel mooi om te zien...

maarehh.. vrouwen kunnen echt wel vechten hoor [Smile]
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS