Dit is onderwerp Zelfmoord, een oplossing? in forum De Kroeg bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/8/t/000420.html

Gereageerd door NiMS op :
 
Het is misschien niet zo'n vrolijk onderwerp, maar ik ben toch wel benieuwd hoe jullie hierover denken.

Kennen jullie mensen die dit gedaan of geprobeerd hebben. Verklaar je iemand voor gek, of zou je het wel kunnen begrijpen dat iemand dit doet? Hoe praat je met iemand die deze neigingen heeft?

Je hoeft niet bang te zijn dat ik neigingen heb hoor, maar mss zijn er meer mensen die er nog iets van kunnen leren.
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
hmm ik dacht dat we hier eens eerder over hadde gehad...naja ff denken hoor

Ik ken niemand in mijn naaste omgeving die dit ooit heeft geprobeerd enzo. Dus ik zou bijvoorbeeld ook niet weten hoe te praten met diegene...ik denk dat het beste is om diegene ervan proberen te praten en de oorzaak proberen te zoeken waarom en hoe en wat..Maar misschien weet ik dadelijk meer hierover tegen. En iemand voor gek verklaren nee dat niet 123 het is uiteindelijk zijn eigen keus nog...maar ik hoop dat hij dan wel rekening er meehoudt wat er dan in zijn naaste omgeving gaat gebeuren als ie zelfmoord zou plegen.
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Ik heb het ook niet meegemaakt dat iemand het deed, maar ik heb al wel 2x meegemaakt dat iemand van vrij jonge leeftijd kwam te overlijden (1e keer kanker, 2e keer acute hartaanval).

Als je dan het verdriet vooral van de ouders ziet dan is het niet normaal. Wanneer ik kijk naar mijn oma (haar dochter had dus kanker) is ze er nog steeds niet overheen. Het is ondertussen al 9 jaar geleden dacht ik, maar nog steeds staat er elk jaar een rouw advertentie in de krant.

Ik ben altijd vrij positief ingesteld, maar ik snap dus niet wanneer je het echt niet meer ziet zitten. Wat moet er dan wel niet gebeuren wil je deze gedachtes hebben?
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
iets erg waardoor je het nut niet meer van ziet in het leven...neem voorbeeld kanker, ongeneeslijk...dus dan is het vaak zo van ik ga toch dood nu of pas over 3 jaar..dood ga ik toch.

Verder hoe ik me er ook nie mee bezig met die gedachtes...het leven is nog veels te leuk en ik zou niet weten wat ik mijn vrienden/vriendinnen allemaal aandoe als ik het flik...zal het eens vragen hoe die het zien dan.

En dat elk jaar een rouwadvertentie in de krant dat begrijp ik wel...haar dochter is niet zomaar gegaan he (op de natuurlijke manier) en dan ziet zij elk jaar op die dag het voorval trugkomen. Vandaar die advertenties denk ik.
 
Gereageerd door Mar op :
 
Waar ik me heel erg mee bezig hield, was de dood van Maja, 17 jarige meisje uit Nijmegen dat vermoord werd door haar zogenaamde `beste vrienden`.. Echt vreselijk, Ze pikte haar op om een `ritje` te gaan maken met de auto.. Tijdens dat Ritje werd ze vermoord... Ik snap echt niet hoe iemand het in zijn hoofd haalt zulke dingen te doen.. Absurd maar vooral ZIEKELIJK!!
 
Gereageerd door Sweetammy op :
 
Zelfmoord, een oplossing? Nee als het je tijd niet is dan ga je niet, dus al zou je zelfmoord plegen, overleef je dat, althans das mijn motto
 
Gereageerd door Djuna op :
 
als mensen zelfmoord plegen moeten ze dat in ieder geval in hun eentje doen zodat niemand er last van heeft, en niet voor de trein springen zodat de bestuurder voortaan een kutleven heeft..
 
Gereageerd door misterm op :
 
hmm nou ik ken meerdere mensne die het wouden doen en het oook gedaan hebben maar allemaal overleefd...

en meestal had het te maken met dat ze mishandeld werden door ouders of andere mensen

of dat ze verkracht waren

maar ik denk niet dat het de juiste manier is want het zijn abosluut geen pretige ervaringen maar of ze je leven waard zijn dat denk ik absoluut niet..
 
Gereageerd door Djuna op :
 
tuurlijk niet.. het is wel heel erg als je je zo klote voelt dat je zelfmoord wilt plegen..
 
Gereageerd door misterm op :
 
jaah inderdaad maar als je dan na gaat hoeveel andere mensne je daar pijn me doet :S
 
Gereageerd door Djuna op :
 
quote:
Origineel van misterm:
jaah inderdaad maar als je dan na gaat hoeveel andere mensne je daar pijn me doet :S

ik vind het een soort van egoistisch
 
Gereageerd door misterm op :
 
nou sorry maar dat is een hele foute opmerking djun want ik denk niet dat die mensen het echt leuk vinden om te doen... die zitten echt wel met geestelijke problemen
 
Gereageerd door Mar op :
 
Hhaha oeps..!
 
Gereageerd door Djuna op :
 
ja maar je doet er ook anderen pijn mee.. ik kan t eigenlijk ook niet goed voorstellen dat je dood wil.. dus ik moet er misschien maar niet over oordelen
 
Gereageerd door misterm op :
 
ik denk niet dat je dat eogistisch kan noemen want ik kan me best voorstellen jij niet wilt leven als jij verkracht/mishandeld bent of iets dergelijks...
maar ik zeg niet dat het de juiste manier is maar je zit op dat moment is zo'n diep dal en daar is het denk ik heel moeilijk uit te komen en daar heb je hul voor nodig.

Maar het is heel moeilijkvoor die persoon om het aan iemadn te vertellen om iemand daar voor in vertrouwens te nemen...

zoals ik al zij ken ik mensen die verkracht zijn (tot in stadium dat ze ook geen kinderen mee kan krijgen en nog wel meedere verhalen en toen zij het mij vertelde koste haar dat heel veel moeite en kan me wel indenken hoe dat voelt en belevenis die je niemand gunt te herbeleven...
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Hoe ben je daar dan mee omgegaan? Wat kun je tegen haar zeggen? En wat doet zo'n verhaal met je?
 
Gereageerd door misterm op :
 
jaah ik weet niet dat is heel raar gewoon veel luisteren en begrip tonen dat is het beste

maar zo'n verhaal doet wel wat met je je gaat er wel heel anders door denken
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van misterm:

Maar het is heel moeilijkvoor die persoon om het aan iemadn te vertellen om iemand daar voor in vertrouwens te nemen...

Volgens mij weet je denk ik ook wel wie je kan vertrouwen en wie niet he...althans ik weet als ik ozver zou komen dat ik dan wel weet tegen wie ik het kan zegge enzo en die me dan probeert te helpen enzo
 
Gereageerd door misterm op :
 
inderdaad je verteld het niet tegen iedereen
 
Gereageerd door Mar op :
 
Precies,Ze zullen er niet mee te koop lopen,

Bij mij in de klas zat een meisje dat zich sneed, onder de les zat ze met n stukje glas in haar polsen/armen te snijden...Ook Klom ze een keer uit het raam onder de les,veel mensen moedigde haar aan, `spring dan` (ziekelijk,veel mensen waren tegen haar omdat ze `anders` was dan de andere..) Gelukkig deed ze het niet...Uit eindelijk heeft ze enkele maanden in n hel geleefd maar nu heeft ze hulp van vrienden en loopt bij het Riag...

Zelfmoord is vaak voor degene die het doen een oplossing, ze zien vaak geen ander uitweg en zijn op deze manier verlost van hun problemen... Voor de nabestaande is het absoluut geen oplossing..!
 
Gereageerd door misterm op :
 
inderdaad
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS