Dit is onderwerp Mickey Mouse-tekenaar overleden in forum De Kroeg bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/8/t/000410.html

Gereageerd door LilWiz op :
 
De prominente Disney-tekenaar John Hench is op 95-jarige leeftijd in Californië overleden. Dat heeft de Walt Disney Company vrijdag bekendgemaakt.

John Hench bezweek aan een hartaanval. Hij werkte sinds 1939 voor het entertainmentconcern. Hij was één van de tekenaars van films als Dombo, Peter Pan en Fantasia. De meeste bekendheid verwierf Hench als de officiële tekenaar van Mickey Mouse-portretten.

Disney-topman Michael Eisner noemde Hench 'een onmisbare creatieve kracht'. ,,Hij heeft mij en vele anderen de essentie van het Disney-erfgoed bijgebracht.''

Na de dood van Walt Disney in 1966 werd Hench verantwoordelijk voor de bouw in 1971 van het pretpark Disney World in Florida. Hij was ook een van de ontwerpers van Tokio Disneyland, dat opende in 1982.

Voor de speciale effecten in de film 20.000 Mijlen onder de Zee kreeg Hench in 1955 een Oscar.
 
Gereageerd door Evelien op :
 
Ik lees nog steeds iedere week de donald duck [Smile] ik kan er geen genoeg van krijgen.
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van Evelien:
Ik lees nog steeds iedere week de donald duck [Smile] ik kan er geen genoeg van krijgen.

ik lees hem stiekem ook nog wel es ja [Embarrassed]
 
Gereageerd door Sweetammy op :
 
quote:
Origineel van LilWiz:
quote:
Origineel van Evelien:
Ik lees nog steeds iedere week de donald duck [Smile] ik kan er geen genoeg van krijgen.

ik lees hem stiekem ook nog wel es ja [Embarrassed]
Hahaha daar hoef je je niet voor te schamen hoor, nee ik lees um nie, maar dat komt gewoon omdat ik um nie leuk vind [Wink]
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van Sweetammy:
quote:
Origineel van LilWiz:
quote:
Origineel van Evelien:
Ik lees nog steeds iedere week de donald duck [Smile] ik kan er geen genoeg van krijgen.

ik lees hem stiekem ook nog wel es ja [Embarrassed]
Hahaha daar hoef je je niet voor te schamen hoor, nee ik lees um nie, maar dat komt gewoon omdat ik um nie leuk vind [Wink]
hahaha...jij leest andere dingen tam zoals de tina/yes zeker [Wink] en ja je heb gelijk ik zal me niet meer schamen ervoor...je kent me toch [emot-angel]
 
Gereageerd door Evelien op :
 
De yes koop ik ook af en toe wel is. En de flair heel soms. Maar de Donald Duck vind ik toch wel het leukste hoor [Big Grin]
 
Gereageerd door Sweetammy op :
 
[/qb][/QUOTE]hahaha...jij leest andere dingen tam zoals de tina/yes zeker [Wink] en ja je heb gelijk ik zal me niet meer schamen ervoor...je kent me toch [emot-angel] [/QB][/QUOTE]

Nee Pat die ook nie.. De Tina is trouwens voor 12 jarige ofzo, d8 dat ik toch wel wat ouder was [Razz] En de yes vind ik niet leuk, doe mij maar de comsopolitan, starstyle, avantgarde en elle enzo [Wink]
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van Sweetammy:

Nee Pat die ook nie.. De Tina is trouwens voor 12 jarige ofzo, d8 dat ik toch wel wat ouder was [Razz] En de yes vind ik niet leuk, doe mij maar de comsopolitan, starstyle, avantgarde en elle enzo [Wink]

Ah die blaadjes..ja ik noemde die maar op omdat ik zowiezo al weinig van die dingen afweet, dus vandaar en ja je bent wat ouder ja [Wink] [Razz]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Voor mij de CT. Andere blaadjes interesseren mij niet zo.
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
Voor mij de CT. Andere blaadjes interesseren mij niet zo.

CT heb ik ook gelezen maar op een of andere manier vanaf gestapt...boeide me nie echt meer...ik heb trouwens nergens een abo op ofzo...zo niet weten wat ik moest doen ermee met die boekjes allemaal [Confused]
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS