Dit is onderwerp Het grote EK 2004 Topic in forum De Kroeg bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/8/t/000317.html

Gereageerd door NiMS op :
 
Jawel ook een voetbal topic op dit forum. Laten we het dus een beetje centraal houden. Het is begonnen met de loting:


Zware loting voor Oranje

Nederland is op het EK ingedeeld in een zware poule. In Groep D ontmoet Oranje naast Duitsland ook Tsjechië. Letland is het vierde land in de poule.

Duitsland en Tsjechië zijn geen onbekende voor Oranje. Letland daarentegen was nog niet eerder tegenstander van het Nederlands elftal. De Letten schakelden in de play-offs voor Euro2004 Turkije uit.

Bondscoach Dick Advocaat sprak van een 'uitstekende loting'. "We kennen allemaal de rivalilteit met Duitsland, tegen Tsjechië hebben we nog wat recht te te zetten. En ik denk dat Letland een outsider is, als je kijkt naar de uitslagen die ze hebben neergezet tegen Turkije."

Volgens Advocaat is een mooi begin om tegen de Duiters te openen . "In de eerste wedstrijd moet je er meteen staan. Dan is Duitsland de ideale tegenstander.''

Aanvankelijk zou het duel met Duitsland in Aveiro worden gespeeld, maar de Uefa besloot zondag meteen na de loting het duel te verplaatsen, omdat in het Das Santas-stadion in Porto 20.000 toeschouwers meer kunnen.

Of de oefeninterland tussen Nederland en Duitsland (die voor februari in de planning stond) doorgaat, zal nog worden bekeken. Advocaat wil het duel 'in principe' gewoon spelen. Oranje zal in de aanloop naar Euro2004 vriendschappelijke wedstrijden spelen tegen Frankrijk, Zuid-Afrika en een Zwitserse club.

De openingswedstrijd van Euro2004 gaat op 12 juni tussen het Portugal en Griekenland. Dit duel wordt in Porto gespeeld. De finale wordt op 4 juli gespeeld in Lissabon.

Poolindeling
# Groep A: Portugal - Griekenland - Spanje - Rusland
# Groep B: Frankrijk - Engeland - Zwitserland - Kroatië
# Groep C: Zweden - Bulgarije - Denemarken - Italië
# Groep D Tsjechië - Letland - Duitsland - Nederland

Speelschema Nederland
Dinsdag 15 juni 20:45: Duitsland - Nederland
Zaterdag 19 juni 20:45: Nederland - Tsjechië
Woensdag 23 juni 20:45: Nederland - Letland

[ 04.12.2003, 10:35: Bericht ge-edit door: LilWiz ]
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
Ja wat wordt het he...gaan we poulen hier of wat? (voor de fun dan he [Razz] )
leek me wel een leuk idee...kijken wie het beste kan voorspellen hier op het forum [Big Grin]

[ 06.03.2004, 02:14: Bericht ge-edit door: LilWiz ]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Ja is goed [Smile] wie zet de poule op? En hoe werkt dat?
Kan jij zoiets doen? Houden we de nims-forum EK pool [Smile]
 
Gereageerd door Maria op :
 
Lijkt me een leuk plan
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
ik zal es kijken hoe we dat kunne opzette.
 
Gereageerd door NiMS op :
 
top :yes:
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS