Dit is onderwerp Geld maakt gelukkiger in forum De Kroeg bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/8/t/000137.html

Gereageerd door NiMS op :
 
Geld maakt niet gelukkig, luidt een oud spreekwoord. Klopt niet, zegt Peggy Schyns. De wetenschapper heeft bewezen dat geld wel degelijk bijdraagt aan het levensgeluk. Schyns promoveert vrijdag aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

,,Er is een duidelijk verband, al kun je niet zeggen dat een miljonair per definitie gelukkig is en een arme ongelukkig.'' Schyns promoveert op het verband tussen inkomen en levensgeluk. Ze vergeleek onder meer veertig rijke en arme landen en ontdekte dat bewoners van welvarende naties gemiddeld gelukkiger zijn.

Nederland scoort goed en staat in de 'gelukslijstjes' in de topvijf. In arme landen als Nigeria en India is de situatie minder rooskleurig. ,,Al vindt je binnen de arme groep ook wisselende gegevens'', zegt Schyns. ,,In Zuid-Amerika zijn de mensen bijvoorbeeld gelukkiger dan in Oost-Europa. Dat heeft misschien ook met hun zonnige aard te maken.''

Arme mensen in een rijk land zijn wat gelukkiger dan arme mensen in een arm land, blijkt uit de dissertatie. Ze hebben meer baat bij een systeem van uitkeringen, gezondheidszorg, openbaar vervoer en scholen. Culturele vrijheid blijkt ook van groot belang voor het levensgeluk.

De welvaart van een land weegt zwaarder voor het geluk van een individu dan de dikte van de eigen portemonnee. Toch wordt ieder mens gelukkiger van een inkomensverhoging. Dat effect ebt wel weg binnen twee jaar.

Geld maakt dus niet lang gelukkig, maar geen geld maakt lang ongelukkig. Achteruitgang in inkomen doet pijn. ,,Het is heel menselijk om dat wat je hebt niet op te willen geven'', aldus Schyns.
 
Gereageerd door Budha op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
Geld maakt niet gelukkig, luidt een oud spreekwoord.

Het oude spreekwoord luidt: "Geld alleen maakt niet gelukkig."

En dat lijkt me dan wel weer kloppen. [Smile]


Danny Kay maakte ervan: "Geld alleen maakt niet gelukkig. Je hebt ook aandelen, obligaties, goud en onroerend goed nodig." [Big Grin]

Maar deze vind ik ook leuk: "Waarom hebben vrouwen geld nodig: ze roken niet, ze drinken niet, ze gokken niet en vrouwen zijn ze zelf al."

[ 26.06.2003, 13:47: Bericht ge-edit door: Budha ]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Wie wil mij gelukkig maken?
 
Gereageerd door Sweetammy op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
Wie wil mij gelukkig maken?

Ben je ongelukkig dan??
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Geef maar geld [Wink]
 
Gereageerd door misterm op :
 
hahaha [Razz] Geld is gewoon fijn [Big Grin]
 
Gereageerd door Mar op :
 
Geld ALLEEN maakt idd niet gelukkig.. Hangen zoveel andere dingen mee samen....Je Kunt dan nog zoveel Geld hebben,Maar als je Bv geen vrienden hebt..Tsjah dan houd t op...!
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Vrienden koop je dan wel [Wink]
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
hmmm...als je heel rijk bent dan krijg je automatisch vrienden hoor...geloof mij maar.

Zelfde ook als je beroemd bent
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Maar of je dat soort vrienden wilt?
 
Gereageerd door misterm op :
 
hmmm jaah hoor [Wink] waarom niet [Razz]

haha maar geld= fijn

maar tog leiver arm en gelukkig dan rijk en ongelukkig
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Ik liever rijk en gelukkig.
 
Gereageerd door misterm op :
 
haha jaah dat is beste maar als je moets kiezen [Wink]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Dan gelukkig. Maar de hele tijd gelukkig, gaat dat ook niet vervelen?
 
Gereageerd door misterm op :
 
hahahahaha neej denk het niet [Razz]
 
Gereageerd door Mar op :
 
Ben ik het niet mee eens, want `echte` vrienden die koop je niet, dan zal t simpel zo`n eendagsvriend of voor n tijdje zijn...
 
Gereageerd door misterm op :
 
hmm jaah ik weet het [Wink] maar geld vrienden is ook wel wat jah niet voor altijd
 
Gereageerd door Mar op :
 
Dat zijn dan geen geld `vrienden` meer,Want uit eindelijk ben je alleen maar bevriend omdat ze geld hebben, Profiteren van die handel [Razz] .. ach kan ook wel is leuk zijn...
 
Gereageerd door misterm op :
 
neej ik bedoel dat ik vrienden van hun word omdat ze geld hebben;)
 
Gereageerd door Mar op :
 
Ja profiteren dus...
 
Gereageerd door misterm op :
 
Jah [Big Grin] :evil:
 
Gereageerd door Mar op :
 
Dat versta ik niet onder echte vrienden, Je profiteert alleen maar van zijn geld.. en als je zelf weer geld hebt?? dan verlaat je um [Razz] of hou je m achter de hand voor als je hem weer nodig hebt:P
 
Gereageerd door misterm op :
 
jah [Wink] altijd handig tog [Wink]

doe ik nu ook met nims hij is mijn chafeur [Wink] haha neje hoor nimsie ik ben ook de lul als ik me rijbewijs heb [Wink]

13 mei moet ik afrijden [Razz]
 
Gereageerd door Mar op :
 
Haha, dan zal die is van jou profiteren... [Wink] !.. Soms wel handig om te profiteren van iemand maarja niet altijd even eerlijk...!
 
Gereageerd door misterm op :
 
haha neej hoor we profiteren niet we hebben gewoon voordeel van elkaar [Razz] athasn ik nu van hem ;)mar vind hem ook wel aardig hoor [Razz]
 
Gereageerd door Mar op :
 
ow tog wel n btje he...!!Nou Nims je hoort het!!
 
Gereageerd door misterm op :
 
hjaha [Big Grin] sorery juul (K)
 
Gereageerd door Mar op :
 
Hahaha...van je vrienden moet je het hebben [Wink] !
 
Gereageerd door misterm op :
 
hahaha grapje [Wink]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Ik wist allang dat misterM mij wel mag [Wink] ik mag hem ook (y)

wordt weer tijd voor Inqontrol [Wink] kijken of we nog leuke avonturen kunnen beleven [Smile]
 
Gereageerd door misterm op :
 
inderdaad dat cker en ik ga NUCHTER [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin] jaah drinken dan maar geen drugs [Razz] [Big Grin]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
joh? waarom dat?
 
Gereageerd door misterm op :
 
hmm heb afspraak met iemadn [Razz] [Wink]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Origineel van misterm:
hmm heb afspraak met iemadn [Razz] [Wink]

Met een meisje?
 
Gereageerd door misterm op :
 
jah [Wink]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Wat toevallig, ik ook [Wink]
 
Gereageerd door misterm op :
 
haha oww met wie [Razz]
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
Maar of je dat soort vrienden wilt?

nee uit ten boze en ik weet hoe belangrijk ze wel niet zijn
 
Gereageerd door misterm op :
 
NIET!
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Origineel van misterm:
NIET!

Wat niet?
 
Gereageerd door misterm op :
 
dat je neit dat soort vrienden wilt
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Idd, daar heb je nix aan.
 
Gereageerd door misterm op :
 
neej bloemen kan je kopen vrienden moet je krijgen
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Precies, echte vrienden dan wel te verstaan [Smile]
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
vrienden maak je ook met een bloemetje [Wink] [Razz]

en echte vrienden krijg je alleen denk ik als je eerlijk tegen elkaar bent en elkaar blindelings kan vertrouwen
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS