Dit is onderwerp Sinterklaas in forum De Kroeg bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/8/t/000029.html

Gereageerd door NiMS op :
 
Ja jongens, het is weer zover. De sint is weer in het land. Ik zit nu een lekkere chocolade letter op te peuzelen. Wie van jullie gaat het dit jaar nog vieren? En wie heeft er nog tips voor mijn verlanglijstje?
 
Gereageerd door Karen op :
 
Ik denk dat wij alleen kerst vieren
en op je verlanglijstje kaartjes voor alle feesten waar je nog heenwilt?? [Smile] [Wink]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Origineel van Karen:
Ik denk dat wij alleen kerst vieren
en op je verlanglijstje kaartjes voor alle feesten waar je nog heenwilt?? [Smile] [Wink]

Ik vier kerst en sinterklaas. Namelijk bij schoonouders en ouders. En ja ik heb al kaartjes voor xq erop staan.
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
Ik vier geen sinterklaas meer en kerst weet ik niet...maar ik zie het wel...maar een kaartje voor XQ is wel een vet idee..Zal het ook maar es proberen
 
Gereageerd door Red Girl op :
 
YAHOOOOEEEE!!!!! Sinterklaas!!!

Ik vind het echt het tofste feest wat je je maar kunt bedenken. En dan heb ik het natuurlijk over al die kleine kinderen he? Geweldi. Ik was zelf namelijk ook zo'n ontzettend sneu persoon dat tot haar 8e in sinterklaas heeft geloofd. Ja het is eigenlijk een schande... Jeetje, ik weet nog wel dat ik ahrtstikke kwaad was op mijn moeder toen ze met het vertelde. Vooral omdat we net allemaal kadootjes van die man hadden gekregen, vertelde ze me het. Nuo lekker is dat hoor, Nelus WOEST [Mad]
Voor de rest. Ik vind al die kleine kinderen die er in geloven ook zo schattig en dan die kinderen die bang zijn voor zwarte piet. Zelf speel ik dit jaar voor de 3e keer zwarte piet. Geweldig. Ik heb er al weer zin in. We helpen sinterklaas dan even langs de scholen gaan. Staf vasthouden, grote boek [Smile] Echt leuk. (Bahlave als je je tgezicht moet wassen na die tijd)
Ik ga dus zeker sinterklaas vieren. Vroeger vierden we het ook altijd. Toen we er allemaal niet meer in geloofden (toen ze het mij dus eindelijk verteld hadden, als ze dat inet gedaan hadden was ik nu nog steeds gelovig [Wink] )kregen we een geldbedrag en dan moesten we voor iedereen 4 kadootjes kopen en gedichten schrijven. Zelf maakte ik meestal ook nog een surprise erbij. Sinds mijn ouders 4 jaar geleden uitelkaar zijn gegaan hebben we het nog amar 1 keer gevierd (wegens omstandigheden), maar ik heb het toen wel met mijn roomy gevierd. Lekker doelloos met zijn tweeen kadootjes open maken en gedichten lezen hahaha. Dit jaar zal ik het wslk vier keer vieren. Keertje met mijn vader, keertje met mijn moeder en een keertje met mijn roomy. Dure hobby, maar wel errug gezellig [Smile]
Ben nus al bezig met gedichten schrijven, maar ja, dichten is een hobby dus dat vinnik echt niet erg!!!

Have nice Sinterklaas time [Smile] [Smile] [Smile] En weest allen zoet
 
Gereageerd door Stokkie op :
 
quote:
Origineel van Red Girl:
Dit jaar zal ik het wslk vier keer vieren. Keertje met mijn vader, keertje met mijn moeder en een keertje met mijn roomy. Dure hobby, maar wel errug gezellig [Smile]

Ook een keertje met jezelf zeker? [Wink]

Nee voor mij geen sinterklaas, heb een hekel aan dichten en surprises maken, dus dat scheelt weer...

We doen vast wel iets kleins aan kerst hiero en dat vind ik dan wel best...
 
Gereageerd door Red Girl op :
 
KERST IS SAAAAAAAAAAAAAAAAI

wij hebben nog nooit aan kerst gedaan, alleen met een groepje meiden vroeger dan, kadootjes voor elkaar kopen, lekker snoepen ionder de kerstboom en vervolgens met zijn allen opstap en slaapfeestje. met de familie eten we alleen maar, nah ja, ik ben allang blij dat ik beide kerstdagen moet werken. Doe ik tenminste iets nuttigs op die dagen [Smile] [Smile] [Smile]

(ontopic) SINTERKLAAS RULEEEEEERT
 
Gereageerd door The-Q op :
 
quote:
Origineel van Stokkie:
quote:
Origineel van Red Girl:
Dit jaar zal ik het wslk vier keer vieren. Keertje met mijn vader, keertje met mijn moeder en een keertje met mijn roomy. Dure hobby, maar wel errug gezellig [Smile]

Ook een keertje met jezelf zeker? [Wink]

Nee voor mij geen sinterklaas, heb een hekel aan dichten en surprises maken, dus dat scheelt weer...

We doen vast wel iets kleins aan kerst hiero en dat vind ik dan wel best...

same here...geen Sinterklaas..wel Kerst..Is veel gezelliger:)
 
Gereageerd door Red Girl op :
 
Vraag:

aan de mensen die liever kerst vieren, hebben ujullie altijd kerst gevierd? of hebben jullie ook wel in de goedheiligman gelooft?
En willen jullie later met je kinderen kerst of sinterklaas vieren???

ik zou het iig zonde vinden als het hele sinterklaasfeest er niet meer is. jammergenoeg is het langzaamaan al aan het verdwijnen, Santa is taking over. nah ja, mijn kinderen komen stug in sinterklaas te geloven [Smile]
 
Gereageerd door Stokkie op :
 
quote:
Origineel van Red Girl:
Vraag:

aan de mensen die liever kerst vieren, hebben ujullie altijd kerst gevierd? of hebben jullie ook wel in de goedheiligman gelooft?
En willen jullie later met je kinderen kerst of sinterklaas vieren???

ik zou het iig zonde vinden als het hele sinterklaasfeest er niet meer is. jammergenoeg is het langzaamaan al aan het verdwijnen, Santa is taking over. nah ja, mijn kinderen komen stug in sinterklaas te geloven [Smile]

Vroeger altijd sint gedaan natuurlijk. Das volgens mij heel normaal.
Maar nu aan sinterklaas doen vind ik zelf gewoonweg irritant, gedichten maken, surprise, dingen waar ik gewoon niks aan vind...
Tis dus gebaseerd op mijn mening...

Enne ik was een de eerste uit me klas vroeger die wist dat de sint niet bestond. Aangezien me opa altijd sint speelde, en hij een niet onherkenbare neus heeft...vroeg ik aan me moeder of die sint opa was....ik heb het nog een tijd stil gehouden voor me broertje...
 
Gereageerd door Karen op :
 
quote:
Origineel van Red Girl:
Vraag:

aan de mensen die liever kerst vieren, hebben ujullie altijd kerst gevierd? of hebben jullie ook wel in de goedheiligman gelooft?
En willen jullie later met je kinderen kerst of sinterklaas vieren???

vroeger deden wij ook altijd aan sinterklaas, dus ik heb er ook wel in geloofd. Als ik ooit kinderen zou krijgen zou ik ook cker wel weer Sinterklaas gaan vieren denk ik.

[ 18.11.2002, 17:02: Bericht ge-edit door: Karen ]
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van Red Girl:
Vraag:

aan de mensen die liever kerst vieren, hebben ujullie altijd kerst gevierd? of hebben jullie ook wel in de goedheiligman gelooft?
En willen jullie later met je kinderen kerst of sinterklaas vieren???

ik zou het iig zonde vinden als het hele sinterklaasfeest er niet meer is. jammergenoeg is het langzaamaan al aan het verdwijnen, Santa is taking over. nah ja, mijn kinderen komen stug in sinterklaas te geloven [Smile]

Vroeger geloofde ik in sinterklaas, altijd gezelli met me neefjes en nictjes kado's uitpakken..maar we vieren sinterklaas al lang niet meer...vanwege familieruzies..dus vieren we elk jaar kerstmis hier met mijn pappie en mammie..Later als ik kinderen mocht hebben dan denk ik wel dat ik ze wel beide wil vieren
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Ik vierde vroeger altijd Sinterklaas en vind dat nog steeds erg leuk. Kerst zijn we later gaan vieren omdat mijn ouders gescheiden zijn. Sint bij mijn pa, en kerst bij mijn moe.
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
Ik vierde vroeger altijd Sinterklaas en vind dat nog steeds erg leuk. Kerst zijn we later gaan vieren omdat mijn ouders gescheiden zijn. Sint bij mijn pa, en kerst bij mijn moe.

Dubbel kado's [Big Grin]
 
Gereageerd door Red Girl op :
 
quote:
Origineel van Stokkie:
Enne ik was een de eerste uit me klas vroeger die wist dat de sint niet bestond. Aangezien me opa altijd sint speelde, en hij een niet onherkenbare neus heeft...vroeg ik aan me moeder of die sint opa was....ik heb het nog een tijd stil gehouden voor me broertje...[/QB]

Das wel lief van je, anders was het ook errug sneu voor je breortje geweest...
Zoals ik al gezegd had, ik heb dus geloofd tot muijn achtste. Mijn moeder schaamde zich op een gegeven moment rot bij de sinterklaas optocht. ik ben namelijk niet een van de kleinsten en leek dus toen al ouder hahaha. nah ja, heb dus braaf in die oude man geloofd. I vind het toch wel tof om te lezen dat ierdereen nog sint viert. heb vandaag ff kadootje voor mijn roomy gekocht [Smile] hahaha. Ja ik vind het dus wel leuk, iedereen lekker afzeiken in het dichten [Smile] das altijd errug leuk om te doen. Surprises zijn daarentegen weer wat minder...
 
Gereageerd door Red Girl op :
 
quote:
Origineel van LilWiz:
quote:
Origineel van NiMS:
Ik vierde vroeger altijd Sinterklaas en vind dat nog steeds erg leuk. Kerst zijn we later gaan vieren omdat mijn ouders gescheiden zijn. Sint bij mijn pa, en kerst bij mijn moe.

Dubbel kado's [Big Grin]
Is alleen maar nadeel. Wij vieren dus twee keer sinterklaas 1 keer ma en 1 keer pa. Dat betekend wel weer dat ik twee keer kadootjes voor mijn broer moet kopen...
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Origineel van Red Girl:
Dat betekend wel weer dat ik twee keer kadootjes voor mijn broer moet kopen...

Maar hij ook 2x voor jou [Big Grin]
 
Gereageerd door LPChip op :
 
yep, maar dat maakte niets uit. tussen die tijd zit toch een paar weken [Razz] (plus dat er vroeger nog een limiet was. Thank god dat ik niet op hetzelfde bedrag als me ouders zat [Razz] dan had ik de eerste sinterklaas financieel nooit overleefd [Razz]
 
Gereageerd door Red Girl op :
 
bij ons is er nog steeds een limiet, ga me niet scheel betalen aan die aapies van een familie van me [Wink]
 
Gereageerd door Stokkie op :
 
quote:
Origineel van Red Girl:
bij ons is er nog steeds een limiet, ga me niet scheel betalen aan die aapies van een familie van me [Wink]

hahahahaha, oke tis weer duidelijk;?)
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van Red Girl:
bij ons is er nog steeds een limiet, ga me niet scheel betalen aan die aapies van een familie van me [Wink]

Die betaal je toch met apennootjes toch? En niet met geld [Big Grin]
 
Gereageerd door Stokkie op :
 
Apennootjes zijn tegenwoordig ook niet goedkoop meer:(
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Origineel van Stokkie:
Apennootjes zijn tegenwoordig ook niet goedkoop meer [Frown]

Zeker niet met de euro
 
Gereageerd door Stokkie op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
quote:
Origineel van Stokkie:
Apennootjes zijn tegenwoordig ook niet goedkoop meer [Frown]

Zeker niet met de euro
nee precies, dus daar worden duidelijk vergissingen ingemaakt...
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Wie gelooft er nog in Sinterklaas?
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS