Dit is onderwerp Benzine flink duurder in forum Economie bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/37/t/000180.html

Gereageerd door LilWiz op :
 
Marktleider Shell heeft de prijzen van autobrandstof zaterdag flink verhoogd. De prijs van een liter diesel steeg met 1,4 cent tot 86,9 cent. Shell verhoogde de adviesprijs van super plus en euro ongelood met 1,6 cent tot respectievelijk 1,309 euro en 1,255 euro per liter.

Shell hanteert bij het bepalen van de brandstofprijzen internationale productnoteringen. Niet alleen de prijs van ruwe olie is van invloed, maar ook andere factoren die de wereldwijde vraag kunnen beïnvloeden, zoals schoolvakanties.

De brandstofprijzen zijn de afgelopen maanden mede door de oorlog in Irak fors gestegen. Halverwege de vorige maand werden de hoogste prijzen ooit genoteerd. Sindsdien zijn er enkele centen per liter afgegaan.
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Het raakt gewoon op. De voorspellingen zijn dat er over 5 a 7 jaar de vraag het aanbod overstijgt, dan zul je pas zien dat de prijs stijgt.
 
Gereageerd door Budha op :
 
BP liet onlangs weten dat we voor nog zo'n 40 jaar olie hebben en voor 60 jaar gas.

Dit soort ramingen zijn echter op basis van het huidige gebruik en houden geen rekening met de stijgende vraag naar energie.

Ik vermoed dat we het in ons leven nog gaan meemaken dat we verplicht over moeten naar niet fossiele brandstoffen.
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
Allemaal op water of lucht [Razz]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Inderdaad, de consumptie stijging is echt iets van 50% ofzo, en het ergste is nog dat 80% van het verbuik door Amerika wordt gedaan. En die doen helemaal niet aan bezuinigingen.
 
Gereageerd door Djuna op :
 
das lekker dan.. ik begin volgende week aan mn eerste rijles.. dfas al onwijs duur en dan heb ik die kosten van benzine enz ook nog.. ik ga maar een auto op zonenergie kopen ofzo
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
Benzine en diesel duurder

De prijzen van diesel en benzine zijn zaterdag verhoogd. De adviesprijs van een liter diesel bij marktleider Shell steeg van 85,9 eurocent naar 87,5 eurocent. Het olieconcern schroefde de prijs voor een liter euro ongelood op met 1,4 eurocent naar 1,259 euro.
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS