Dit is onderwerp Minder animo voor kinderpostzegels in forum Economie bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/37/t/000119.html

Gereageerd door NiMS op :
 
De Kinderpostzegelactie heeft dit jaar 8,5 miljoen euro opgeleverd. Dat is 1,2 procent minder dan vorig jaar. Toch is de Stichting Kinderpostzegels tevreden gezien de verwachte daling van 5 tot 10 procent van opbrengsten in de charitatieve sector.

De opbrengst is maandag bekendgemaakt tijdens de officiële presentatie van de Kinderpostzegels 2003 in Carré in Amsterdam. Het geld, dat is opgehaald door 250.000 basisschoolleerlingen uit groep 7 en 8, gaat naar kinderen in het binnen- en buitenland die een steuntje in de rug nodig hebben. Per kinderpostzegel gaat 19 eurocent naar dit goede doel.

Zangeres Do nam maandag de eerste kinderpostzegel in ontvangst van de directeur van TPG. Het thema is dit jaar Kind en cultuur. De kleurige zegels, een ontwerp van grafisch vormgeefster Annelys de Vet, zijn dan ook versierd met elementen als ballet, muziek en fotografie. De deelnemende kinderen gaan de bestelde zegels en kaarten vanaf woensdag bij de mensen thuis bezorgen.

Dit jaar heeft de stichting speciaal aandacht besteed aan Amsterdam omdat daar relatief minder kinderen langs de deuren komen. Zo zijn in oktober Amsterdammers via trams, items op AT5 en via pagina's in huis-aan-huis-bladen opgeroepen Kinderpostzegels en kaarten te kopen. In Amsterdam steunt de stichting ongeveer 25 projecten en het Jeugdsportfonds is daar een voorbeeld van. Dat fonds wil sporten voor elk Amsterdams kind toegankelijk maken.
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS