Dit is onderwerp Geldboete voor beursmanipulator in forum Economie bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/37/t/000031.html

Gereageerd door NiMS op :
 
De rechtbank in Amsterdam heeft M.K. een geldboete van 5000 euro opgelegd. De rechter stelde donderdag vast dat K., bekend onder zijn bijnaam Hercules, de koers van Cardio Control heeft gemanipuleerd door een leugenachtig bericht op internet te plaatsen.

Officier van justitie J. Tonino had twee weken geleden een taakstraf van 120 uur geëist. Daarnaast pleitte de fraudeofficier voor drie maanden voorwaardelijke celstraf en vond hij dat K. een vermeende beleggingswinst van 14.500 euro moest terugbetalen.

K. handelde op 23 oktober 2000 zeer actief in het aandeel Cardio Control, dat er normaal gesproken rustig bijlag. Tegelijkertijd plaatste hij prikkelende berichten op een discussieforum op internet, waarin hij suggeerde dat er bij het bedrijf iets belangrijks ophanden was.

Met die kunstgreep zaaide Hercules verwarring en probeerde hij andere beleggers tot kopen aan te zetten, zodat hijzelf een koerswinst kon incasseren, aldus het Openbaar Ministerie.
 
Gereageerd door Croaton op :
 
raar dat je daarvoor een straf krijgt. ik snap niet dat actieve beleggers afgaan op iets wat wordt gezegd op een forum. hoe wil je daar de juistheid en volledigheid van controleren??
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Origineel van Croaton:
raar dat je daarvoor een straf krijgt. ik snap niet dat actieve beleggers afgaan op iets wat wordt gezegd op een forum. hoe wil je daar de juistheid en volledigheid van controleren??

Jij reageert toch ook op de berichten die op dit forum staat? Hoe wil je daarvan de juistheid controleren?
 
Gereageerd door Croaton op :
 
maar ik ontleen ook nix aan de berichten en als ik iets ontleen dan ga ik het wel na. bv met muziek, controleer ik wel hoe of wat door het uit te testen.......
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS