Dit is onderwerp Postbank verstrekt saldo-informatie via MSN in forum Internet bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/33/t/000331.html

Gereageerd door LilWiz op :
 
Klanten van de Postbank kunnen nu ook via MSN Messenger saldo-informatie opvragen en de laatste vijf bij- en afschrijvingen inzien.

In eerste instantie zal de bank drie maanden lang een proef doen met maximaal zesduizend klanten. Het systeem werkt met behulp van een chatbot, een soort zelfdenkend chatprogramma. De Postbank is hiermee naar eigen zeggen de eerste financiële instelling die bankdiensten ontsluit via Microsofts chatprogramma.

"De applicatie kan een dialoog aangaan", licht Judy op het Veld van de Postbank toe. "Op vragen over saldo, bij- en afschrijvingen en Postbank-producten kan het systeem antwoord geven."

"Op een speciale website van de Postbank kunnen klanten zich registreren en hun MSN- en mailadres opgeven. De Postbank weet zodoende welk gironummer bij de MSN'er hoort."

De selectie voor de proef is overigens al gemaakt. De geselecteerde klanten worden aangeschreven met de vraag of zij willen meedoen met de proef.

Eind dit jaar wordt gekeken hoe alles is verlopen. Als blijkt dat de dienst goed functioneert en er belangstelling voor is, zal de Postbank deze op grote schaal invoeren.

Veilig?
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Het klinkt niet echt veilig.
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
Snap eigenlijk niet waarom ze dit doen aangezien dat de grote banken samen aan één prog. gaan werken. Beetje nutteloos denk ik zo wat de Postbank hier doet
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Gaan de grote banker samen aan één prog werken? Waar baseer je dit op? Heb het namelijk nog niet gehoord.
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
Gaan de grote banker samen aan één prog werken? Waar baseer je dit op? Heb het namelijk nog niet gehoord.

Banken werken samen aan e-betaalsysteem

De grote Nederlandse banken werken aan een nieuwe standaard voor online betalingen die naadloos integreert met internetbankieren.

De deelnemende banken, ING Bank, Postbank, Rabobank en ABN Amro, verwachten dat consumenten en internetwinkeliers hier medio 2005 gebruik van maken. Het nieuwe systeem sluit volgens de Rabobank naadloos aan op het internetbankieren van deelnemende banken.

Voor de webwinkelier werkt het systeem op de website zoals de huidige betaalsystemen. Ook voor de consument verandert er weinig. Nadat een internetter zijn huisbankier heeft gedefinieerd, kan op dezelfde manier worden betaald als bij een betaling via internetbankieren.

"De markt heeft grote vraag naar uniformiteit", zegt Paul van den Berg van de Rabobank. "Er komen hierdoor verschillende partijen met een eigen systeem. Wij willen ervoor waken dat het chipknipdebacle zich herhaalt en hebben de handen dus ineen geslagen."

Dit kan volgens Van den Berg het beste gebeuren door de vertrouwde systemen te gebruiken. Klanten van de Postbank kunnen straks dus online betalen met hun tan-codes en Rabobank-klanten kunnen direct betalen met behulp van hun zogenoemde Rabobank Reader. Ook de identificatiesystemen van de andere deelnemende banken blijven intact.

De samenwerking is opvallend aangezien de diverse initiatiefnemers al eigen online betaalmethoden hebben ontwikkeld. Zo timmert de Rabobank aan de weg met Minitix, plugt ING zijn Way2Pay als de nieuwe standaard, is ABN Amro actief met E-Wallet en test de Postbank momenteel Tootz.
Maar dit is meer betalen ...zie ik zo
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS