Dit is onderwerp 100 Mb/s internet op tv-kabel in forum Internet bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/33/t/000302.html

Gereageerd door NiMS op :
 
De kleine kabelaar Cai Westland, al een decennium voorloper met breedband-internettoegang in Nederland, opent in Naaldwijk in Zuid-Holland een lokaal net met transportsnelheden tot 100 Mb/s.
CAi Westland, dat met Kabelfoon 50.000 internetabonnees heeft, denkt via de bestaande coax-kabels tot die hoge snelheid te kunnen komen. Op de website staat hier meer over, onder 100MB.kabelfoon.nl

Het 'vorige snelheidssrecord' voor internet op de tv-kabel dateert volgens Cai Westland uit 2002, met haar transport met 16 Mb/s over een stukje van het net in de nabijgelegen gemeente Maassluis.

Op 29 maart wordt het net met gemeentelijke fanfare in gebruik genomen, onder meer met een demonstratie van televisieprogramma's met HDTV-kwaliteit op een groot scherm via internet.

Aart Verbree, directeur van Cai Westland, vindt het absoluut onnodig dat Nederland als de wiedeweerga op glasvezel overgaat voor het eindgebruikersnet: "De mogelijkheden en capaciteit van de bestaande coax tv-kabelnetten zijn nog lang niet uitgeput. Bij de keuze van technologie zal altijd het doel en niet het middel voorop moet staan, en de glasvezellobby verliest dat uit het oog."

Kabelfoon zal het datanetwerk als eerste gebruiker gaan benutten voor het aansluiten van wifi hotspots voor draadloos internet.

Het netwerk werd gerealiseerd in samenwerking met technologiepartners Narad (apparatuur) en Infraconcepts (leverancier, advies).
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Dat zijn de betere verbindingen [Big Grin] . Waar kan ik me inschrijven.
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
bij @home geloof ik want ze waren al bezig met deze technologie [Crazy]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Waarom heb jij dat dan nog niet?
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
omdat dit nu eerst in finland getest wordt enzo plus het hele netwerk zal wel weer omgegooid moeten worden en vooral met deze snelheid...dus ja ik hoor het vanzelf wel allemaal en zoals eerder gelezen is dit voor de consument onbetaalbaar en het is meer gericht voor bedrijven..
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Das wel jammer niet voor consumenten. Ik zou wel zo'n verbinding willen [Big Grin]
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
ja ik wil ook wel zo'n verbinding...maar moet je dan ook niet een snellere harddisk hebbe er voor want binne een minuut een film op je harddisk...ding zal wel gek worden als die data op en neer schrijven
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Nou dat valt reuze mee. De bandbreedte van je disk loopt op de tientallen MB's per seconde. Dus dat komt wel goed hoor.
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS