Dit is onderwerp 'Prijs internetten voor consument belangrijker dan snelheid' in forum Internet bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/33/t/000244.html

Gereageerd door NiMS op :
 
Bij Reuters is een artikel verschenen waarin te lezen valt dat de prijs van een internetverbinding voor veel consumenten belangrijker is dan de snelheid ervan. Het gaat hierbij vooral om de nieuwe klanten die kiezen voor een breedbandverbinding. De eersten die zich abonneerden op breedband waren mensen die veel op internet zaten, er veel mee deden en zich daarom niet zo bekommerden om de prijs. De nieuwe aanwas van breedbanders zit, volgens onderzoeksbureau Forrester, echter in een andere sociaal-economische klasse waardoor zij prijsbewuster zijn. Daarbij interesseert de zo hoog mogelijke snelheid hen niet in de eerste plaats. Dit alles is gebleken uit een op dinsdag gepresenteerd onderzoek.

Aanbieders van internet via de telefoon, vaak ook gedaan door de telefoonmaatschappij zelf, komen hierdoor weer licht in het voordeel. De kosten van een DSL-abonnement liggen ongeveer tien dollar onder dat van een kabel-abonnement, dat gemiddeld veertig tot vijfitg dollar kost in Amerika. Om klanten aan zich te binden hebben veel aanbieders van telefonie in Amerika hun diensten uitgebreid met onder andere internet. Iemand die via één bedrijf internet én telefonie heeft zal immers niet zo snel overstappen naar andere aanbieders. Met het aanbieden van gecombineerde pakketten hopen de telecom-aanbieders verder te kunnen concurreren met de aanbieders van internet via de kabel:

To offset shrinking demand for local telephone services, carriers have pushed into newer markets, such as Internet and long-distance services. Carriers also hope their discounted packages of telephone, wireless and data services will help thwart competition from cable television companies, which are creeping into the local telephone market.

[...] Although DSL and cable services have enjoyed subscription growth of 35 percent and 31 percent, respectively, in the first three quarters of this year, Forrester said it expects future customers will lean even more toward DSL.
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS