Dit is onderwerp Vliegsites vaak te omslachtig in forum Internet bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/33/t/000138.html

Gereageerd door NiMS op :
 
Online tickets boeken heeft de voorkeur van Nederlanders, maar meer dan eens worden ze online nog niet goed geholpen. Met name Martinair en DutchBird scoren een onvoldoende.

Dat zegt Dotwise na een inventarisatie van sites voor vliegtickets en gebruikersonderzoek.

Het enige 'positieve' dat de respondenten over de Martinair-site weten te melden is dat je voor de retourvlucht een andere bestemming kunt kiezen om van te vertrekken dan waar je naartoe bent gevlogen. Een optie die de andere sites niet bieden.

En een ticket reserveren bij DutchBird blijkt wel zeer omslachtig en is volgens respondenten irritant.

De site van KLM wordt door de respondenten van Dotwise gekwalificeerd als een "...overzichtelijke, weliswaar op sommige onderdelen minder goed leesbare, maar door de zwaan ook zeer herkenbare site. Die zeker uitnodigt tot online boeken.

Het online boeken zelf gaat zeer eenvoudig. Je wordt stap voor stap door het proces begeleid. Waarbij in het overzicht ook de beste prijs wordt aangegeven. Erg handig. Nog beter zou de site zijn als de mogelijkheid geboden zou worden om
combinatievluchten te boeken (bijv. A'dam - Barcelona - Sevilla - Amsterdam)."

Soms is er een storing bij KLM.nl en dan ontbreekt een telefoonnummer.

"Op de site van EasyJet kwamen de minste kritiekpunten. Of het moet zijn dat "de site 'easy', absoluut lelijk, maar recht voor de raap oogt". Maar dan nog nodigt de site wel uit om te boeken. De site wordt bestempeld als uitermate handzaam. De bezoeker begint direct bij het reserveringstool en heeft de keuze uit diverse prijscategorieën. De prijzen van de verschillende vluchten worden getoond bij het online boeken.

De site van Basiq Air heeft iets teveel van een schreeuwerige en soms ook frustrerende reclameboodschap. Menig respondent klikt hoopvol op de gele aanbiedingen - een ticket naar London voor slechts 9 euro - maar zonder resultaat. Als men, toch nieuwsgierig geworden naar dit buitenkansje, deze aanbieding via de reserveringstool wil boeken, blijkt een ticket naar Londen ineens veel duurder dan gesuggereerd. Dus dat wekt irritatie op.

Wel positief is dat de site om online te boeken duidelijk aangeeft hoeveel stappen je moet doorlopen en waar je zit in het proces. Jammer alleen dat pas aan het einde van de rit de betalingsmethoden, toeslagen en belastingen worden vermeld...

Over de Transavia-site is men tamelijk tevreden. De site heeft een rustige uitstraling, is zakelijk en to-the-point. De homepage biedt meteen de mogelijkheid tot boeken, waarvan men weet dat men vijf stappen moet doorlopen. Jammer alleen dat de reserveringstool niet 'intelligent' is. "Je vult een vertrekdatum in drie stappen in, maar de terugdatum past zich niet aan. Irritant, zeker als je meerder keren achter elkaar zoekt". Ook zou men het kiezen van een bestemming liever ondersteund zien door een kaartje en het kiezen van de datum door een kalender."
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS