Dit is onderwerp Veilig op straat? in forum Veiligheid bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/32/t/000191.html

Gereageerd door Evelien op :
 
Durven jullie tegenwoordig nog wel op straat te lopen? Ik mag niet meer alleen over straat van mijn ouders na 8-en. Vind het erg jammer dat dit tegenwoordig niet meer kan [Mad] [Mad]
 
Gereageerd door Budha op :
 
Het zal er misschien aan liggen dat ik een man ben en een fors postuur heb, maar ik voel mij niet bedreigd als ik 's avonds over straat ga.
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van Evelien:
Durven jullie tegenwoordig nog wel op straat te lopen? Ik mag niet meer alleen over straat van mijn ouders na 8-en. Vind het erg jammer dat dit tegenwoordig niet meer kan [Mad] [Mad]

Zo hee wat wordt jij goed opgevoed zeg na 8en niet meer alleen over straat. Maar ja ik denk dat meisjes/vrouwen zich vaker onveilig voelen op straat ja..
Maar als ik in een grote stad loop ik me eentje dan voel ik me ook niet echt veilig...ligt ook vaak aan de mensen die erlopen [Embarrassed]
 
Gereageerd door Evelien op :
 
Ja mijn ouders zijn er echt op tegen. Wordt ik wel altijd gebracht en gehaald als ik naar de disco ga [Big Grin]
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van Evelien:
Ja mijn ouders zijn er echt op tegen. Wordt ik wel altijd gebracht en gehaald als ik naar de disco ga [Big Grin]

das wel een voordeel opzich dat op en afhalen...maar gaat je dat niet een beetje irriteren zo nu en dan? je bent nu 18 dus je mag denk ik nu ook wat meer alleen beslissen of je bent erg streng opgevoed dat kan ook
 
Gereageerd door Evelien op :
 
Op zich niet zo lastig hoor want ze zijn voor de rest niet zo streng hoor. Ik vind het nu wel makkelijk dat ik gehaald en gebracht wordt [emot-angel]
 
Gereageerd door Sweetammy op :
 
Ik ben dan ook een meisje, maar ik voel me totaal niet onveilig sávonds op straat... Ik hoef ook niet om een bepaalde tijd binen te zijn, ik loop rusitg nog midden in de nacht door amsterdam en voel me dan echt niet onveilig.. Ik denk dat dat ook enigzins met je opvoeding te maken heeft.. [Kiss]
 
Gereageerd door misterm op :
 
ik weet niet of je je onveilig moet voelen op moment dat jij als bang iemandje rond gaat lopen zul je sneller opvallen en ook sneller worden gepakt

betekend niet dat je meteen heel erg moet opvallen en absoluut dengt dat je niets gebeurd maar ik snap wel dat met namen meisjes worden thuis gebracht (en de ouders dat liever hebben)

als ik kijk ik mijn vrienden groep zijn der in verhouding veel vriendinnen van mij die niet zulke prettige dingen hebben gemaakt (absoluuut niet prettig)
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Ik denk ook niet zozeer dat houding een rol speelt, danwel de situatie waarin je zit. Loop jij om 3 uur snacht alleen over straat door een slechte buurt (jongen of meisje) dan is de kans gewoon veel groter dat er iets gebeurd. Dat heeft niets met geslacht of houding te maken.
 
Gereageerd door misterm op :
 
jaah echt wel als jij bang rond loopt zullen ze jou sneller pakken dan dat je zelf verzekerd rond loopt dat is gewoon beklend

ze pakken altijd de wat slappere b.v oudere jonge meisjes, "nerd" etc
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Waar is dat bekend? Heb je enige op feiten gebaseerde kennis hierover?
 
Gereageerd door Sweetammy op :
 
Daar hoef je geen op kennis gebasseerde feiten over te hebben dat is algemeen bekend.. Stel jij sjuul, jij bent een jongen die wat van plan is om iemand in elkaar te slaan ofzo, ik noem maar een voorbeeld. Zou jij dan eerder iemand nemen die gewoon loopt met een uitdrukking van kom maar op ik mep trug, of zou je zo'n bange wezel neme...
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Tja ik kan een pistool bij me hebben dus dan is de 1e de beste het slachtoffer.

En sterker nog, het gebeurd niet dat ik alleen iemand in elkaar mep, maar met een hele groep. En dan is het juist stoer om een grote beer in elkaar te meppen in plaats van zo'n ielig ventje.
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
Tja ik kan een pistool bij me hebben dus dan is de 1e de beste het slachtoffer.

En sterker nog, het gebeurd niet dat ik alleen iemand in elkaar mep, maar met een hele groep. En dan is het juist stoer om een grote beer in elkaar te meppen in plaats van zo'n ielig ventje.

zit wat in ja in je antwoord...het zijn vaak groepen die andere lastig vallen
 
Gereageerd door Sweetammy op :
 
Ja maar niet altijd hoor, ik weet niet waar jullie snachts lopen, maar de keren dat ik snachts groepen tegen kom is erg klein...
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Daar ging het mij niet om. Ik had het er niet over waar JIJ loopt. Ik denk niet zozeer dat de mentaliteit een rol speelt, maar juist de plek waar je gaat lopen. En er zullen best uitzonderingen zijn dat een ielig kereltje in elkaar gemept wordt, maar ik ben bang dat dat eerder uitzonderingen dan regelmaat zijn.
 
Gereageerd door Sweetammy op :
 
Ja en ik denk toch dat het wel degelijk met mentaliteit te maken heeft, maar ja meningen verschillen he [Wink]
 
Gereageerd door Maria op :
 
Ik persoonlijk denk dat het ook te maken heeft met waar je opgegroeid bent. Als jij van kleins afaan in de stad bent opgegroeid zul je een stuk minder snel bang zijn omdat je met de situatie meegroeit. En mijn persoonlijke ervaring is dat je houding een hele grote rol speelt. Een houding van kom maar op en een hele grote bek in bepaalde situaties hebben mij al vele jaren heel wat keren gered. [Cool]
 
Gereageerd door misterm op :
 
ik wou net zeggen kijk maar op school de gene met de grootste bek ik de stoertste

of op werk heb je dat ook vaak gene met de grootste auto mooiste pak loopt andere te kleineeren en dat zijn over algemeen de slappere

en op straat uis gewoon bekend dat vooral jongeren groepen niet een reus van een vent of een persoon met grote bek enz zullen pakken
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Maar ik ben juist van mening dat de maatschappij aan het veranderen is, en dat een grote bek allang niet meer altijd je hachie kan redden. Er hoeft maar net een gefrustreerde gek rond te lopen en je wordt voor je kop geschoten.

Kijk alleen maar naar het geweld op scholen en je ziet de trend al! [Mad]
 
Gereageerd door Sweetammy op :
 
Maar dat kan net zo goed overdag gebeuren, kijk naar wat er laatst in Amsterdam is gebeurd, op klaarlichte dag op de dam, dus daar heeft tijdstip dan nix mee te maken
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Precies, ik heb het niet over tijdstip en houding. Dat is exact mijn stelling. Het maakt niet meer uit wanneer en hoe je je gedraagt. Het is enkel de plek waar je bent die risicovol is.
 
Gereageerd door Sweetammy op :
 
Volgens mij als je zo zou gaan denken, kan je helemaal niet meer naar buiten, das natuurlijk bespottelijk maar wel waar
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Exact mijn punt. Ik snap best dat veel ouders het niet meer veilig voor hun kinderen op straat vinden.
 
Gereageerd door misterm op :
 
jaah maar tog denk ik dat het geweld bij mensne die zich van te voren bang op stellen groter is omdat die een makkelijkere prooi zijn

met geweld/ mishandeling gaat niet om persoon vaak maar gewoon op of geld of seks of weet ik het en dat willen ze zo snel mogelijk doen
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Ik vraag me af of de meeste geweldzaken echt daarom gaan. Is dat niet ergens op te zoeken?
 
Gereageerd door misterm op :
 
om centraal bureau voor statiestiken denk ik
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Die site is niet daarvoor te gebruiken [Frown] je kan geen statistieken daar terug vinden (de laatste keer dat ik keek).
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
hmm ik dacht eerst dat ik iets had gezien/gehoord over de ergste steden van NL maar dat zal wel niet hetzelfde wezen toch kun je daar ook conclusies uithalen denk ik zo hoor
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Amsterdam stond daar op nr1. heb het ook gezien ja.
Die waren het meest crimineel.
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
Amsterdam stond daar op nr1. heb het ook gezien ja.
Die waren het meest crimineel.

en dan krijg je natuurlijk nog de vraag welk deel van A'dam...dus dat moet nog grondiger gaan
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Ja klopt, vond het ook een raar onderzoek. Niet specifiek genoeg.
 
Gereageerd door Evelien op :
 
Ik ben het wel met nims eens. Het is niet zozeer de houding, maar eerder het tijdstip en de plek waar je naartoe gaat die een rol spelen.

Je moet ook wel erg dom zijn om rond 4 uur in een park rond te zwerven :S
 
Gereageerd door Sweetammy op :
 
quote:
Origineel van Evelien:
Ik ben het wel met nims eens. Het is niet zozeer de houding, maar eerder het tijdstip en de plek waar je naartoe gaat die een rol spelen.

Je moet ook wel erg dom zijn om rond 4 uur in een park rond te zwerven :S

Maar stel je moet door dat park heen, zou je dan er doorheen lopen of toch maar omlopen ook al duurt dat veel langer voordat je thuis bent?
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van Sweetammy:
quote:
Origineel van Evelien:
Ik ben het wel met nims eens. Het is niet zozeer de houding, maar eerder het tijdstip en de plek waar je naartoe gaat die een rol spelen.

Je moet ook wel erg dom zijn om rond 4 uur in een park rond te zwerven :S

Maar stel je moet door dat park heen, zou je dan er doorheen lopen of toch maar omlopen ook al duurt dat veel langer voordat je thuis bent?
ik zou er wel doorheen durven te lopen hoor en het ligt ook aan me toestand hoe ik ben hahah
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Als ervan bekend is dat er veel dingen in gebeuren dan zou ik er wel omheen lopen hoor.
 
Gereageerd door Sweetammy op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
Als ervan bekend is dat er veel dingen in gebeuren dan zou ik er wel omheen lopen hoor.

Je was toch geen mietje [Wink] [Razz] [Wink]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Nee, ik noem dat eerder verstandig. Ik heb nog geen deathwish hoor.
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS