Dit is onderwerp What is Love? in forum Liefde bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/28/t/000019.html

Gereageerd door NiMS op :
 
What is Love?
 
Gereageerd door LPChip op :
 
Love is an feeling, an emotion. Its the feeling "Like" but far stronger!
 
Gereageerd door Ekarez op :
 
quote:
Love is an feeling, an emotion. Its the feeling "Like" but far stronger!
pah! absurd!

"Love" is not like "Like" at all!!
"Like" is just like, umm, err.. i dunno. You like something about someone..

"Love", is a deepened affection, care..

sorry, that's very basic, but i tell you they are not the same!!

I'm no philosopher, so i can't use words to explain it.

(Ik spreek geen nederlands - [Wink] )
 
Gereageerd door Budha op :
 
Love is an invention by the music industry so they could make billions of songs about it and make lots of money.
 
Gereageerd door NiMS op :
 
LOL
 
Gereageerd door Natasha op :
 
OMG what happend? You all don't have a serious clue about what love contains?
Well this is a woman's word ghehe:

Love is a defenition, no better: a promiss who you make to people, or to animals, or stuff you like. Come on pplz!

BTW: I wonder if there is a definition about love. Its just a feeling.....
NiMs damn difficult !!!

Even a woman doesnt know all, dat blijkt maar weer es HAHA
Veel liefs, Natas. [Love]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Ok, here's my serious answer:

Love is a feeling you have for persons, or animals you cannot live without. When you are apart from them, you still have some feelings for them. Love is purely based on the memory you have from the persons or animals.
 
Gereageerd door Karen op :
 
tsja, dat vraag ik mezelf steeds af en kom werkelijk nooit op t antwoord uit [Confused]
 
Gereageerd door Stokkie op :
 
quote:
Originally posted by Karen:
tsja, dat vraag ik mezelf steeds af en kom werkelijk nooit op t antwoord uit [Confused]

Ik wil wel een keertje heel lief voor je zijn hoor;) [Razz]
 
Gereageerd door Karen op :
 
quote:
Originally posted by Stokkie:
Ik wil wel een keertje heel lief voor je zijn hoor;) [Razz]

jeej! toch nog iemand die dat wil... [Wink]

[ 03-11-2002, 18:08: Message edited by: Karen ]
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Originally posted by Karen:
quote:
Originally posted by Stokkie:
Ik wil wel een keertje heel lief voor je zijn hoor;) [Razz]

jeej! toch nog iemand die dat wil... [Wink]
Ik wil ook wel een keertje lief zijn hoor..geen enkel punt [Big Grin]
 
Gereageerd door Stokkie op :
 
quote:
Originally posted by Karen:
quote:
Originally posted by Stokkie:
Ik wil wel een keertje heel lief voor je zijn hoor;) [Razz]

jeej! toch nog iemand die dat wil... [Wink]
Ik begin al bijna van je te houden [Crazy] [Crazy]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Originally posted by Karen:
jeej! toch nog iemand die dat wil... [Wink]

Ik heb daar ook geen moeite mee hoor [Wink]
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
Kijk Karen daar heb je al 3 aanhangers [Big Grin]
 
Gereageerd door Stokkie op :
 
Wat zal zij toch een fijn leven hebben zeg.... [Wink]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Originally posted by Stokkie:
Wat zal zij toch een fijn leven hebben zeg.... [Wink]

Oh stokmans voel jij je een beetje alleen?
 
Gereageerd door Budha op :
 
Liefde is een chemische reactie in de hersenen die er voor zorgt dat een mannetje en een vrouwtje toenadering zoeken.

Het beoogde gevolg is nageslacht wat weer nodig is om de soort in stand te houden.

Romantisch hè [Crazy] [Crazy]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Originally posted by Budha:
Liefde is een chemische reactie in de hersenen die er voor zorgt dat een mannetje en een vrouwtje toenadering zoeken.

Het beoogde gevolg is nageslacht wat weer nodig is om de soort in stand te houden.

Romantisch hè [Crazy] [Crazy]

Volgens mij is dit de definitie van verliefdheid en voortplantingsdrang.
 
Gereageerd door Karen op :
 
quote:
Originally posted by LilWiz:
Kijk Karen daar heb je al 3 aanhangers [Big Grin]

haha [Crazy] aanhangers zelfs... [Big Grin]
 
Gereageerd door Karen op :
 
quote:
Originally posted by Budha:
Liefde is een chemische reactie in de hersenen die er voor zorgt dat een mannetje en een vrouwtje toenadering zoeken.

Het beoogde gevolg is nageslacht wat weer nodig is om de soort in stand te houden.

Romantisch hè [Crazy] [Crazy]

oftewel liefde heeft alles met sex te maken??? [Confused]
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Originally posted by Karen:
quote:
Originally posted by LilWiz:
Kijk Karen daar heb je al 3 aanhangers [Big Grin]

haha [Crazy] aanhangers zelfs... [Big Grin]
haha [Big Grin] [Big Grin]
 
Gereageerd door Stokkie op :
 
quote:
Originally posted by NiMS:
Oh stokmans voel jij je een beetje alleen?[/QB]

leven zonder gezeur bevalt me nog uitstekend, doen en laten wat ik wil heeft ook hoge waarden...
Ik mis niemand momenteel hoor...
 
Gereageerd door Karen op :
 
quote:
Originally posted by Stokkie:
leven zonder gezeur bevalt me nog uitstekend, doen en laten wat ik wil heeft ook hoge waarden...
Ik mis niemand momenteel hoor...

mja mee eens, maar ik ga niet ontkennen dat ik t soms wel mis om gewoon een vriend te hebben, maar alles heeft zo zijn voor- en nadelen hè [Wink]
 
Gereageerd door Stokkie op :
 
quote:
Originally posted by Karen:
quote:
Originally posted by Stokkie:
leven zonder gezeur bevalt me nog uitstekend, doen en laten wat ik wil heeft ook hoge waarden...
Ik mis niemand momenteel hoor...

mja mee eens, maar ik ga niet ontkennen dat ik t soms wel mis om gewoon een vriend te hebben, maar alles heeft zo zijn voor- en nadelen hè [Wink]
ja ik weet wel wat je bedoeld hoor, soms ff die arm om je heen en de warmte van de ander...das ook wel erg fijn, maar vooralsnog red ik me prima zo, en zoieso ben ik niet op zoek, want dat schiet niet op...
Het leven loopt zoals het loopt, als ik morgen iemand tegen kom waar ik verliefd op wordt of weet ik het loopt het allemaal anders dan ik nu denk....
 
Gereageerd door Red Girl op :
 
Tja, liefde is gemeen. Verliefd zijn is namelijk hartstikke leuk, vooral als het wederzijds is maar het kan in een keer uitelkaar spatten, die hele roze wolk waar je die hele tijd op geleefd hebt.En das dan weer hartstikke vervelend. Want ja, dan heb je weer liefdesverdriet. En liefdesverdriet, tja dat kan weer allemaal heel erg lang duren. Zelf was ik namleijk ook zo'n persoon die er altijd nuchter over nadacht, van ja, nou mag het wel eens gebeurd zijn (als een vriendin dan na 4 weken nog steeds zat te rouwen om hem...), maar ben er nu ook achter dat het heeeeeeeel erg lang kan duren allemaal, jammergenoeg. maar ja, dan denk je er komt nooit meer zo'n leuk persoon in mijn leven, maar ik ben er heilig van overtuigd dat er nog veeeeeeeel leukere mensen zijn, waar je dus nog verliefder op wordt [Smile] [Smile] [Smile] Dus ja liefde is leuk, maar ook weer niet.
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Ik vind verliefdheid wel iets lastigs. Wanneer ben je nu echt verliefd? En heb je het ook nodig in je relatie? Ik ben zelf namelijk niet zo heel vaak echt zo verliefd geweest als je wel is hoort. Dat je niet meer kan slapen / eten etc.
Hoe kan dit? En heeft het wel iets met "houden van" te maken? Ik denk namelijk van niet. Je kan goed van iemand houden zonder er verliefd op te zijn geweest.
 
Gereageerd door Stokkie op :
 
quote:
Origineel van Red Girl:
Tja, liefde is gemeen. Verliefd zijn is namelijk hartstikke leuk, vooral als het wederzijds is maar het kan in een keer uitelkaar spatten, die hele roze wolk waar je die hele tijd op geleefd hebt.En das dan weer hartstikke vervelend. Want ja, dan heb je weer liefdesverdriet. En liefdesverdriet, tja dat kan weer allemaal heel erg lang duren. Zelf was ik namleijk ook zo'n persoon die er altijd nuchter over nadacht, van ja, nou mag het wel eens gebeurd zijn (als een vriendin dan na 4 weken nog steeds zat te rouwen om hem...), maar ben er nu ook achter dat het heeeeeeeel erg lang kan duren allemaal, jammergenoeg. maar ja, dan denk je er komt nooit meer zo'n leuk persoon in mijn leven, maar ik ben er heilig van overtuigd dat er nog veeeeeeeel leukere mensen zijn, waar je dus nog verliefder op wordt [Smile] [Smile] [Smile] Dus ja liefde is leuk, maar ook weer niet.

Ik ben het er zeker mee eens hoor Neel wat je hierboven typt. Liefde is altijd of helemaal geweldig en dan voel je je echt zwaar goed, of je kunt je door liefde zo erg klote voelen, echt heel erg...
Maar das liefde he....hetgeen met de 2 uitersten...
 
Gereageerd door Red Girl op :
 
Ik denk dat je heel erg goed van iemand kunt houden zonder verliefd te zijn geweest. houdt namelijk errrug veel van mijn vriendinnen en ook van mijn dierbare vriendjes (en dan gewone vriendjes). Maar das toch een andere houden van dan van je vriendje. Snap je wat ik bedoel. ik weet het inet. ik vind houden van ook zo'n raar begrip, ik ben helemaal niet een psersoon die dat snel zegt. Misschien komt dat wel door mijn familie, heb het denk ik nog amar een keer gehoord in mijn leven van mijn ouwe lui??? ik weet wel dat ze van me houden, dat laten ze me wel merken, daar zijn geen woorden voor nodig. daarom vind ik het moeilijk om zelf te zeggen tegen iemand (behalve mijn vriendinnen). Voor de rest verliefd, als je verliefd bent dan weet je gewoon dat je het bent. Dat is gewoon een gevoel waarvan je gewoon zeker weet dat het verliefd is. heb namelijk wel altijd heel veel jongens leuk gevonden, maar ben op 2 maar echt verliefd geweest. Met alles er op en eraan. Zenuwachtig als de telefoon ging, smsjes, trillen op mijn benen, je kunt het zo gek niet bedenken...
 
Gereageerd door Karen op :
 
quote:
Origineel van Red Girl:
Misschien komt dat wel door mijn familie, heb het denk ik nog amar een keer gehoord in mijn leven van mijn ouwe lui??? ik weet wel dat ze van me houden, dat laten ze me wel merken, daar zijn geen woorden voor nodig. daarom vind ik het moeilijk om zelf te zeggen tegen iemand (behalve mijn vriendinnen

denk dat dat er cker mee te maken heeft ja, ik heb t zelf nog nooit gehoord van mijn familie ofzow (of ik ben gewoon niet geliefd natuurlijk [Wink] )
 
Gereageerd door Stokkie op :
 
ik heb het hiero thuis ook nooit echt gehoord ofzo...maar goed, je weet het wel dus dat scheelt dan...

En zeggen dat je van iemand houd is toch wel iets speciaals...dus misschien dat je het daarom niet snel zegt...
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Ik heb het thuis wel gehoord, en dat scheelt toch wel. Je zegt het daardoor wel makkelijker tegen iemand anders. Maar toch wel raar dat het toch zo moeilijk is om het tegen iemand te zeggen als het wel zo voelt.
 
Gereageerd door Red Girl op :
 
Tja vind het in het Fries eigenlijk ook niet echt klinken. mijn moeder zegt dan nog wel eens lieve dingen, ik kan het niet echt vertalen (weird), maar het komt er niet zo uit als ik hou van je. Mijn vader heb ik het 1 keer horen zeggen geloof ik en mijn broer? Ach wij klieren elkaar alleen amar, maar hij weet dondersgoed dat ik hem beslist niet kwijt wil en ik weet het wel van hem. Zelf schrijf ik wel gedichten en alat die dan lezen aan mijn ouwe lui, dan weten ze ook weer even hoe eht zit [Smile] [Smile] [Smile]

Heb pas 1 keer in mijn leven echt tegen een jongen gezegd dat ik van hem hield.
En tegen een andere jongen heb ik alles eerlijk verteld hoe ik over hem dacht, hij was ook heel open. Had nog nooit zoiets meegemaakt, dat was wel heel erg fijn, dat je wel alles kunt zeggen, zeg nu nog alles tegen hem over wat ik voel, al zie ik hem bijna nooit...jammergenoeg [Frown]
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS