Dit is onderwerp James Bond rookt weer in forum Nieuws bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/21/t/000192.html

Gereageerd door NiMS op :
 
James Bond rookt weer. Nadat de filmheld dertien jaar geleden was opgehouden met sigaretten, steekt de huidige vertolker Pierce Brosnan in 'Die Another Day' Cubaanse sigaren op. Het besluit heeft volgens The Sunday Times tot grote woede van de antirooklobby geleid.

Het feit dat 007 weer rookt is opmerkelijk. In de vorige James Bondfilm, 'The World is Not Enough', had James Bond immers nog een bordje met 'no smoking' in zijn auto hangen.

De Britse Longstichting, die de film sponsort in het kader van fondsenwerving, is in verlegenheid gebracht. Een woordvoerder zei dat de stichting geen idee had dat Bond zou roken toen zij bij de film betrokken raakte.

De tabaksindustrie is echter opgetogen. Nu veel landen reclame voor rookwaar verbieden of van plan zijn te verbieden, is de film een geschikt medium om reclame te maken, vinden zij. In steeds meer Hollywoodfilms wordt weer gerookt. De producer van de film, Michael Wilson, heeft The Sunday Times overigens bezworen dat er geen geld over tafel is gegaan om de sigaar in de film te promoten.

Wilson vindt de opwinding van de antirookbeweging een beetje onzin. ,,Het is maar een film, dat zeg ik ook tegen de anti-wapenlobby. Bond gaat op pad om mensen te vermoorden. Hij doet een heleboel dingen die de mensen niet moeten nadoen.''
 
Gereageerd door Karen op :
 
De tabaksindustrie is echter opgetogen??
lijkt me vreemd dat er mensen zijn die gaan roken 'omdat James Bond t doet' [Confused]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Origineel van Karen:
De tabaksindustrie is echter opgetogen??
lijkt me vreemd dat er mensen zijn die gaan roken 'omdat James Bond t doet' [Confused]

Ze doelen meer op de anti rook reclame wet die onlangs gelanceerd is. Ze zien nu weer een nieuw medium voor reclame denk ik.
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS