Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Op Sicilië huist de duivel in een stofzuiger

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Op Sicilië huist de duivel in een stofzuiger
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Deurbellen, TV's en koelkasten vliegen spontaan in brand in Canneto di Caronia. In het Siciliaanse dorp zijn ze er van overtuigd: het werk van de duivel.
De bevolking staat doodsangsten uit en de plaatselijke autoriteiten hebben inmiddels veertig bewoners geevacueerd.

Sinds half januari zijn tientallen elektrische apparaten, en vreemd genoeg ook meubels, spontaan in brand gevlogen. "Ik heb elektriciteitssnoer, waarvan de stekker niet in het stopcontact zat, voor mijn ogen in de brand zien vliegen", aldus een lokale politieman. "Ongeloofelijk, ik heb nog nooit zoiets gezien."

Bij een van de laatste incidenten bleek ook een huis spontaan in brand te zijn gevlogen.

Omdat sommige van de branden al een aantal huizen totaal in as heeft gelegd, is overgegaan tot de evacuatie. "De paniek is groot. De mensen durven al dagen hun huizen niet meer in", aldus gemeentewoordvoerder Salvatore Mezzopane. "We proberen uit te vinden hoe de branden ontstaan, maar we hebben tot nu toe nog geen flauw idee".

In het begin werd gedacht dat er een fout in de elektriciteitstoevoer zat. De burgemeester verordende dat de stroomleverancier de elektriciteit in het hele dorp moest platleggen. Maar het spontane ontbranden ging gewoon door. Inmiddels zit het dorp al sinds half januari zonder stroom. Maar de rapporten over nieuwe branden blijven binnenstromen.

In een operatie die lijkt afgekeken van het televisieprogramma X-Files, zijn wetenschappers nu bezig met meetapparatuur het dorp uit te kammen. De spontaan ontbrandde wasmachines, koelkasten, haardrogers en wat al niet meer, worden stuk voor stuk onderzocht. De eerste resultaten zijn echter niet bemoedigend, ook de wetenschappers kunnen niets vinden.

Sterker nog, ze waren getuige van een van de spontane branden. Gianfranco Allegra, van het Italiaanse centrum voor elektro-technisch onderzoek zag een elektriciteitskabel waar de stroom van was afgehaald in brand vliegen. Zijn superieuren in Milaan vroegen zich af of Allegra misschien gedronken had, maar de techneut is overtuigd van wat hij gezien heeft.

Pedro Spinnato, burgemeester van Caronia, heeft ook geen verklaring voor de gebeurtenissen. Omdat er vaak verschillende getuigen bij de branden zijn, sluit hij brandstichting uit. Volgens Tullio Martella, van de regionale burgerbescherming worden de branden veroorzaakt 'door een bepaalde vorm van elektrische energie', maar moet nog worden uitgevogeld waar deze energie vandaan komt.

Katholiek exorcist Gabriele Amorth heeft wel een verklaring. "Ik heb dit soort dingen vaker gezien. De demonen nemen een huis over door in elektrische apparaten te gaan zitten. Vergeet niet dat Satan en zijn volgers immense krachten hebben"

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
misterm
Zee Babaloeba


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor misterm     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
haha jaah dat was echt raar al die dorpsmensne helemaal gek en de gelovige denken dan werk van de duivel is

--------------------
Mag ik van jou de honing?

Berichten: 651 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Feb 2004  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Kwajongens grap?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS