Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Uitgaan » Feesten & Concerten. » Wat kost een feest? (Pagina 1)

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!   Dit onderwerp heeft 2 pagina's: 1  2   
Auteur Onderwerp: Wat kost een feest?
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Een feest voor 20.000 bezoekers heeft de volgende kosten opbouw.

2.000 Fotografen
2.000 Niet te verzekeren schade
2.000 Ontwerpen flyers
2.000 Verwijderingskosten posterborden etc.
3.000 Attracties (draaimolen etc.)
3.000 Communicatiekosten ter plaatse
3.000 Koeriersdiensten/chauffeurs
3.000 Schoonmaakkosten
3.000 Vergunningen, commissien en royalties
4.000 Installatie/huur kassa's/pin-automaten
4.000 Kosten vip-area (opbouw en consumties)
4.000 Kosten voor live-uitzending radio
4.000 Machines (vorkheftrucken)
4.000 Verzekeringen
5.000 Busdiensten voor bezoekers
5.000 Catering
5.000 Commercials voor tv/radio
5.000 Dranghekken
5.000 Kabels, randapparatuur
8.000 Reis-hotelkosten
10.000 Ambulance, EHBO, brandweer
10.000 Verkoopkosten toegangskaartjes
12.000 Electriciteit/water
12.000 Video wanden (inc. ontwerp)
20.000 Geluid
20.000 Tenten/stans/portacabins(bars, ehbo, garderobe, etc)
30.000 Security
40.000 Artiesten (DJ's, VJ's, dansers)
46.000 Decoraties, meubelen
50.000 Huur overdekt stadion(1 avond)
50.000 Marketing (flyers, posters, plaatsen advertenties, etc.)
60.000 Licht (incl. laser)
70.000 Personeel(bars, opbouw,afbouw, etc)
----------------------------
516.000

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Natasha
Niet te stoppen!


Beoordeeld:
4
Icoon 8 geplaatst      Profiel voor Natasha   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
En dat krijgen ze dr dan ook wel dik uit ja met die 37.euro 50 per kaartje godschristus kschrok me dood

waar is die goeie ouwe tijd gebleven (toen ik nog ni leefde) en alles zo goedkoop was dat je voor een dubbeltje pepernoten mocht gaan halen bij de bakker????????

K vinnet achterlijk duur. Achterlijk| ...en uitendelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij IKEA...

dikke kussen voor iedereen doehoeiiii

--------------------
En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA...

Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Natasha
Niet te stoppen!


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Natasha   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
kijk, ff snel rekenwerk

als je die 20 duizend people alleen al naar binnen laat, hebbie al 234 duizend wisnt.

Er vanuit gaande dat iedereen MINIMAAL 30 euro op zo'n nacht uitgeeft......

Jezus...... Ik wil ook wel zo'n feestje houden hoor!!!!!!!

--------------------
En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA...

Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ik denk dat je iets beter moet rekenen:
516.000 / 20.000 = 25,80 kostprijs.
Dus winst is dan 35-25.80 (want reserveerkosten krijgen zij niet)
9.20 winst per kaart.
Dus kaartwinst is dan 9.2 * 20.000 = 184.000
Dan de drank winst 25 euro * 20.000 = 500.000
Totaal winst is dus: 686.000 euro winst!!!

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Natasha
Niet te stoppen!


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Natasha   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
uh......... :S dat zeg ik........


[blink]

--------------------
En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA...

Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
GoedeWiet
Member


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor GoedeWiet   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Volgens mij komt bovenstaand lijstje uit de laatste ID&T magazine,

en ik vind het simpel dat ze het bijbehorende sommetje van de opbrengsten er niet bijgezet hebben.

Maar hoe je het ook draait of keert, als je feest niet loopt. tja, dan zit je toch wel met een gat te kijken waar je heel veel IKEA boekenkasten voor kan kopen [Wink]

--------------------
goedewiet.no-ip.com

Berichten: 95 | Plaats: Arsse | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van GoedeWiet:
Volgens mij komt bovenstaand lijstje uit de laatste ID&T magazine,

en ik vind het simpel dat ze het bijbehorende sommetje van de opbrengsten er niet bijgezet hebben.

Maar hoe je het ook draait of keert, als je feest niet loopt. tja, dan zit je toch wel met een gat te kijken waar je heel veel IKEA boekenkasten voor kan kopen [Wink]

Klopt [Smile] idd uit ID&T mag. Vond het wel een leuk artikel dus vandaar. Maar de opbrengsten zijn makkelijk uit te rekenen [Wink]

Maar wat je niet moet vergeten is dat dit wel een feest is voor 20.000 bezoekers. Aangezien er in de HMH maar 6.000 mensen, reken dan maar is uit wat er voor q-dance overblijft. De kosten zullen dan zeker wel minder zijn, maar ben toch wel benieuwd.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
1) hoe kom je aan 25 euro per persoon winst aan drinken?

2) 20.000 mensen dat is: als het uitverkocht is en wanneer er niemand op de gastenlijst staat, anders klopt het ook nie meer.

en dit is winst voor belasting [Wink]

vergeet ook niet dat de organisatie nog huisvestingskosten en dergelijke hebben die moeten nog van de totale jaarwinst af.

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
GoedeWiet
Member


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor GoedeWiet   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ik kan me geen feest herrinneren dat ik minder als 75 gulden of 35 euro aan bonnen heb uitgegeven, ik zit er altijd royaal boven.

Oh ja, me eerste feestjes toen zat ik er wel eens onder, toen vond ik de pilletjes nog leuker [Embarrassed]

--------------------
goedewiet.no-ip.com

Berichten: 95 | Plaats: Arsse | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Stokkie
Daily Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 10 geplaatst      Profiel voor Stokkie     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
dan doe je toch iets niet goed, op een feest drink ik meestal niet zo heel veel...
20 euro uitgave ofzo...

--------------------
Vive La Smurfistence!!!

Berichten: 478 | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Die 25 euro komen uit dat landelijke onderzoek over dance-feesten. Staat hier ook ergens op het forum.
Maar dat is het gemiddelde uitgegeven bedrag per bezoeker.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
GoedeWiet
Member


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor GoedeWiet   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Stokkie:
dan doe je toch iets niet goed, op een feest drink ik meestal niet zo heel veel...
20 euro uitgave ofzo...

Leg mij es even uit hoe je dan zat wordt?
Zelfs als we 5 liter vaatjes in de trein meenemen, ben je 5 uur na binnenkomst alweer zowat nuchter...en als ik niet zat genoeg ben haal ik de morgen meestal niet...dus leg jij mij es uit hoe je dat doet [Eek!]

--------------------
goedewiet.no-ip.com

Berichten: 95 | Plaats: Arsse | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
1) hij drinkt niet
2) hij profiteert van anderen
3) hij kent mensen achter de bar
4) of het is het saldo van wat ie als inkomsten heeft van pillen verkopen en drank kopen

ff een opsomming van wat mogelijkheden, kweetnie welke van toepassing is op mr aart stokkie

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het is antwoord 1) , hij drinkt niet.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Het is antwoord 1) , hij drinkt niet.

het was geen quiz, dat hijn niet drinkt kon ik ook wel vertellen.......

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
  Dit onderwerp heeft 2 pagina's: 1  2   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS