Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Wetenschap » Opvolger dvd als papieren schijfje

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Opvolger dvd als papieren schijfje
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Twee bedrijven, waaronder Sony, werken aan een nieuwe methode voor fabricage van zogenoemde Blu-ray discs. Hierbij wordt papier gebruikt.

Als voordeel bij het gebruik van papier in de schijven wordt onder meer de verhoogde veiligheid genoemd. De schijfjes zijn immers eenvoudiger te vernietigen. Verder noemen initiatiefnemers Toppan Printing en Sony de lage productiekosten die met de fabricage zijn gemoeid.

Het schijfje - met een capaciteit van 25 GB - zou voor iets meer dan de helft uit papier moeten komen te bestaan. Het gaat om een zogenoemde Blu-ray disc, een technologie die geldt als een van de opvolgers van de huidige dvd. De standaard wordt ondersteund door Philips, Sony, Hitachi, LG, Matsushita, Misubishi, Pioneer, Samsung, Sharp, Thomson Multimedia, Dell en HP.

In tegenstelling tot cd- of dvd-systemen - die gebruik maken van een rode laser - wordt bij Blu-ray gewerkt met een blauwe laser. Deze maakt het, gecombineerd met andere technieken, mogelijk om veel meer informatie op een schijfje te persen dan nu het geval is.

Aan de andere kant werken met name NEC en Toshiba aan een andere standaard: HD-DVD.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik snap niet helemaal hoe dit dan van papier wordt gemaakt.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS