Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Hardware » Ook Intel neemt afscheid van 'megahertzmythe'

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Ook Intel neemt afscheid van 'megahertzmythe'
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Intel zal bij de naamgeving van zijn processors niet langer focussen op kloksnelheid. In plaats daarvan komen er auto-achtige typeaanduidingen.

Jarenlang heeft Intel bij de namen van zijn chips de nadruk gelegd op de kloksnelheid. In navolging van onder meer Apple en AMD is de chipfabrikant nu echter tot inkeer gekomen. Kloksnelheden zeggen lang niet alles, zo verklaart Intel nu ook.

Intel komt daarom met typeaanduidingen die meer moeten zeggen dan kloksnelheid, vergelijkbaar met namen van bijvoorbeeld auto's. Er komen drie productfamilies: 300, 500 en 700, zo heeft Intel vrijdag bekendgemaakt. Hoe geavanceerder een bepaalde chip, hoe hoger het getal binnen deze categorieën.

De marktleider zal naar eigen zeggen proberen te differentiëren in zoveel mogelijk technische kenmerken, zoals - behalve de kloksnelheid - het cachegeheugen of de frontside bus. De huidige 3,4 GHz Pentium 4 zou dan Pentium 4 550 kunnen gaan heten. En eenzelfde chip, maar dan met een groter L2 cachegeheugen, Pentium 4 555.

Intel denkt dat de producten met dergelijke aanduidingen een stuk inzichtelijker zullen zijn voor de consument: hoe hoger het nummer, hoe geavanceerder de chip.

De nieuwe aanduidingen moeten dit jaar geleidelijk worden ingevoerd bij nieuwe chips.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Betekend dit dat de rek uit de MHZ is opgedoken?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
pfff het wordt alleen maar onoverzichtelijker hoor als je het mij vraagt...ik zie die nieuwe AMD lijn nu opkomen met FX 51, FX 53 en ook nog es 3400+ 64 bit...ik zie daar dus echt niet meteen die verschillen in hoor...terwijl het puur die cache snelheid is...geef mij maar gwoon de snelheid aanduiding hoef ik ook niet meteen te gaan zoeken naar verschille.

Dit lijkt meer op een hopeloze actie van Intel omdat AMD veel bekender aan het worden is.
En de rek van de Mhz is er niet uithoor maar Intel wil meegaan met de concurrent, dat is het denk ik.

Mijn nieuwe configuratie staat al op me lijsje en blijf lekker bij de AMD's [Razz]

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik vind die + ratings van AMD zeker wel handig. Alleen realistisch is het niet aangezien het een totaal andere processor is, dus kun je hem eigenlijk niet eens vergelijken. Geef ze maar gewoon goede namen ipv ratings. Dat vind ik ook wel cool [Smile] .
1086 [Smile]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
nee pak dan ronde getalle bijv. 2100+, 2200+ etcetc
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ben je de geschiedenis alweer vergeten?
8086, 8088, 80286, 80386, 80486

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
haha nie meegemaakt [Razz]
Begon zelf met een AMD Thunderbird 450

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS