Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Uitgaan » Films » Vervolg op 'Pulp Fiction' in de maak?

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Vervolg op 'Pulp Fiction' in de maak?
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
In 1994 stond de filmwereld even op zijn kop. De toen nog jonge regisseur Quentin Tarantino had met 'Reservoir Dogs' een zeer geslaagd regiedebuut gemaakt en ook al een aantal goede scripts afgeleverd. Maar zijn tweede film 'Pulp Fiction' sloeg in als een bom en werd in dat jaar zevenmaal genomineerd voor een Oscar en won de Gouden Palm tijdens het Film Festival van Cannes. Een vervolg op deze film zit al jaren in de pijpleiding, maar de productie schijnt nu een stap dichterbij te komen. Voorlopig is het hier echter nog even wachten op 'Kill Bill', die in Amerika behoorlijke successen boekt.

Tarantino zou hebben gezegd dat 'The Vega Brothers', die jarenlang de ronde deed als het vervolg op 'Pulp Fiction', iets was wat hij al lang in zijn hoofd had zitten. "Meestal zijn vervolgen stukken minder dan het origineel, maar het publiek wil het en de productiemaatschappij wil het. Intussen zijn John (Travolta), Michael (Madsen) en ik worden steeds ouder, maar het zou toch leuk zijn om erachter te komen hoe het nou bijvoorbeeld afloopt met Jules. Ik moet het wel eerst allemaal bedenken en schrijven", aldus Tarantino. In ieder geval is het zeker dat Tarantino ook aan de opnames van een film over de Tweede Wereldoorlog gaat beginnen, getiteld 'Inglorious Bastards'. En aangezien hij de afgelopen tien jaar 'slechts' vier speelfilms heeft geregisseerd, zal 'Pulp Fiction 2' in elk geval lang op zich laten wachten.

Quentin Tarantino schrijft altijd zijn eigen scripts, al was 'Jackie Brown' gebaseerd op een boek van Elmore Leonard.. In Tarantino's verhalen zitten elementen die weer verbonden zijn met andere zijn andere scripts. Zo speelt John Travolta in 'Pulp Fiction' de rol van Vincent Vega, de broer van Vic Vega de personage van Michael Madsen in 'Reservoir Dogs'. Het waren die twee personages die de inspiratiebron vormden voor het idee van 'The Vega Brothers', maar mocht er ooit een vervolg op 'Pulp Fiction' uitkomen, dan blijft het de vraag of die titel gehandhaafd wordt.

In 'Pulp Fiction' zitten een aantal verschillende verhaallijnen die kruislings van invloed zijn op elkaar. Zo volgen we Vincent Vega (Travolta), een crimineel in dienst van grote maffiabaas Marsellus Wallace en net teruggekeerd vanuit Amsterdam naar Los Angeles. Jules (Samuel L. Jackson) is zijn eigenzinnige partner met wie hij een belangrijk koffer moet ophalen. De film betekende de comeback van John Travolta en maakte nog grotere sterren van Samuel L. Jackson en Uma Thurman.

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS