Dit is onderwerp Gedragsregels voor SMS diensten in forum De Kroeg bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/8/t/000086.html

Gereageerd door NiMS op :
 
Deze gedragsregels zijn afkomtig van de SMS dienst verstuurder..

HUISREGELS GOLDEN BYTES M.B.T. SMS-DIENSTEN

BIJ ALLE SMS-DIENSTEN:
1. Bij promotie en advertising van SMS-diensten dienen de omschrijving van de dienst, de frekwentie, de shortcode en het tarief altijd vermeld te worden.
2. Bij elk te betalen bericht staat het tarief vermeld.

BIJ ABONNEMENTS-SERVICES:
3. Bij unieke shortcodes kan altijd en alleen begonnen en gestopt worden door het zenden van de shortcode + AAN of ON, danwel UIT of OFF, in zowel hoofdletters als in kleine letters. (Een shortcode is een viercijferig nummer dat feitelijk de plaats in neemt van een (veel langer) telefoonnummer. Sommige diensten verlopen via een unieke shortcode: op die shortcode is dat de énige dienst. Sommige diensten lopen samen met andere diensten gezamenlijk over één shortcode: dan spreken we van een gedeelde shortcode.)
4. Bij gedeelde shortcodes dient na de shortcode eerst de naam van de dienst gecommuniceerd worden, eveneens gevolgd door AAN/ON of UIT/OFF.
5. Bij iedere SMS-boodschap binnen het abonnement wordt met regelmaat het tarief gecommuniceerd (bij dagelijkse boodschappen minimaal wekelijks / bij wekelijkse boodschappen minimaal maandelijks).
6. Regelmatig wordt gecommuniceerd bij de SMS-boodschap: een 24/7 helpdesk, een info-website*, de stopmethode (bij dagelijkse boodschappen minimaal wekelijks / bij wekelijkse boodschappen minimaal maandelijks).
* Op de website staat tenminste: tarief, frequentie, omschrijving van de dienst, afzender, telefoonnummer van de helpdesk en stopmethode.
7. Er worden alleen te betalen abonnements-berichten verstuurd aan consumenten die daarom pro-actief verzocht hebben.

SPAMMING:
8. Spamming is onder alle omstandigheden verboden. (Spamming is net als bij e-mail het massaal versturen van veelal promotionele sms-berichten waar de ontvanger niet om gevraagd heeft.)
9. Databases van bestaande klanten worden nimmer gebruikt voor het aanbieden van nieuwe diensten van andere aanbieders. Voor diensten van dezelfde aanbieder geldt hetzelfde, tenzij vooraf nadrukkelijk anders aangegeven is (zoals:”als je op de hoogte wilt blijven, stuur dan...”), maar dan hooguit als gratis bericht.

ALGEMEEN:
10. Golden Bytes verzorgt geen diensten die niet vooraf correct zijn aangemeld bij zowel Golden Bytes en telefoonmaatschappijen conform het daarvoor bestaande customer care formulier: omschrijving, shortcode, tarief, afzender.
11. Golden Bytes zal nooit informatie over de opdrachtgever naar buiten brengen zonder nadrukkelijke toestemming van de opdrachtgever, maar behoudt zich wel het recht voor de dienst stil te leggen wanneer de opdrachtgever zich niet aan de huisregels houdt.
12. Golden Bytes controleert steekproefgewijs op naleving van deze huisregels: indien die niet gerespecteerd worden wordt de dienst per onmiddellijk stilgelegd.
13. Golden Bytes verzorgt voor al haar diensten een 24/7 voice respons service, die waar nodig opvolging krijgt via e-mail of helpdesk.
14. Golden Bytes spant zich in deze huisregels aanvaard te krijgen binnen de gehele branch, ter bescherming van de consument en de sms-dienstverlening in het algemeen.
 
Gereageerd door Stokkie op :
 
leuk om te weten???

kheb geen id...
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Mocht je last hebben van SMS spam, dan weet je nu wat je ertegen kan doen, en wat er wel & niet mag.
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS