Ruim 2.400 werknemers van de Engelse verzekeraar Accident Group zijn op ongebruikelijke wijze ontslagen. Via sms en voice mail kregen ze te horen dat ze hun salaris over de afgelopen maand niet zouden krijgen en dat hun bedrijf failliet is. Het personeel van het Engelse Accident Group voelt zich ronduit geschoffeerd. De ruim 2.400 kregen op onpersoonlijke wijze te horen dat ze overbodig waren geworden bij hun werkgever. PriceWaterhouseCoopers verstuurde, als afhandelaar van het faillissement, de mobiele tekstberichten. De Guardian toont een deel van het tekstbericht.
De ontslag-sms verzocht de ontvangers te bellen naar een bedrijfsnummer waar ze, door een bandje, de situatie werd uitgelegd. Het bijna ex-personeel kreeg te horen dat het bedrijf failliet is. Hen werd vriendelijk verzocht persoonlijke spullen bij het bedrijf op te halen en de sleutels van kantoren en lease auto's achter te laten. Als klap op de vuurpijl werd gemeld dat er geen geld meer bleek te zijn om de salarissen over mei uit te betalen.
Volgens de Engelse krant The Times bleek het personeel meer dan bereidwillig om hun persoonlijke eigendommen op te gaan halen. Hoe zeer de verzekeraars zich thuis voelden binnen hun bedrijf en alles als het hunne beschouwden, bleek toen ze er ook met pc's, kopieerapparaten en koffieautomaten vandoor gingen.
Gereageerd door Croaton op :
en de kosten van de smsjes verdienden ze zeker terug door de kosten van het telefoongesprek op 5 eurocent per minuut te stellen