Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Lief lichaam

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Lief lichaam
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Bijna 28 jaar geleden kwam je ter wereld, nog puur en onbezoedeld, totdat je na 13 jaar besloot dat je niet goed genoeg was, oftewel, niet SLANK genoeg.

Langzaamaan begon je mij te beschadigen door mij te ontzien van de benodigde voedingstoffen en mineralen, die je zo hard nodig had.

Op je 18e ontwikkelde je Anorexia Nervosa en werd de haat naar mij toe alleen maar groter. Naar MIJ, jouw lijf, jouw lichaam, dat je nooit in de steek heeft gelaten en je overal naartoe bracht waar je maar naartoe wilde.

Maar toen liet jij mij in de steek: jij, de geest en ik, het lichaam, werden elkaars vijand. De geest deed het lichaam tekort.

Al 10 jaar ben je aan het klooien met je gezondheid en ik - jouw lichaam - ben het zat! Ik pik het niet langer en éis van jou, geest, dat je vanaf heden GOED voor mij zult zorgen. Want als je goed voor mij - je body - zorgt ,dan zal je ziel daar wel bij varen. Wacht maar af, je zult het zien, het is een belofte.

Weet geest, het draait om jou, om jouw innerlijk, je ziel. Het lichaam is slechts een omhulsel en zegt niks over jouw ware aard. Maar dat neemt niet weg dat je goed voor dat omhulsel moet zorgen, wil je letterlijk en figuurlijk goed in je vel komen te zitten.

Zorg goed voor mij, je lichaam, want het moet nog zo lang mee. Je bent ter wereld gekomen met een gezond lijf, zoveel mensen zijn jaloers op jou, aangezien zij geen gezond lichaam (meer) hebben en er alles voor over zouden hebben om jouw - in jouw ogen onvolmaakte - body te kunnen krijgen.

Denk dáár aan, voordat je weer besluit je vol te vreten of je uit te hongeren.

Denk aan mij, je lichaam en doe jezelf een plezier, zorg goed voor jezelf, je bent het wáárd!
Velen zijn je voor gegaan en hebben de strijd tegen Anorexia en Boulimia gewonnen. Dat betekent dat het mogelijk is, zolang je maar wilt. Ook voor jou is dit mogelijk........

Grijp die kans, voordat het te laat is!

Bron: vrouwtje theelepel

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Pantalaimon
Junior Member


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Pantalaimon     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Yeah! Well said...
Berichten: 6 | Plaats: Soesterberg | Geregistreerd: Apr 2005  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Sweetammy
Daily Poster


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Mooi gezegt, alleen werkt het niet helemaal zo

[Kiss]

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik denk dat het voor haar (Marjolein) wel zo werkt. Al denk ik wel dat het erg moeilijk voor haar is, gezien de artikelen die ze op haar weblog plaatst.

Ik weet (gelukkig) niet hoe het echt is.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
misterm
Zee Babaloeba


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor misterm     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ik ben het er helemaal mee eens!

Je moet je lichaam accepteren zo als het is en tuurlijk zijn er momenten dat je het anders wil maar ga dan op een gezonde manier wat aan je lichaam doen!

maar waarschijnlijk is het moelijker dan dat het lijkt elk verhaal heeft 2 kanten

--------------------
Mag ik van jou de honing?

Berichten: 651 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Feb 2004  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ja precies, als je bijvoorbeeld blind wordt geboren moet je dat ook accepteren. Ik kan me voorstellen dat dat helemaal niet makkelijk is. Daarnaast als je niet blind wordt geboren, maar het later wel wordt het nog veel moeilijker is om te accepteren omdat je dan weet wat je mist. Ik kan me voorstellen dat zoiets ook met een slank-lichaam gebeurd. Ben je "dik", wordt je toch minder mooi gevonden. Accepteer dat maar eens.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS