Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Duikleerling van 86 jaar

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Duikleerling van 86 jaar
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De krasse Hielke Hielkema (rechts) uit Hoorn krijgt in zwembad De Waterhoorn aanwijzingen van instructeur Chris Verzeilberg van duikschool Atlantic. De 86jarige oud-ambtenaar heeft via een spoedcursus zijn duikcertificaat gehaald. „Het is me ontzettend meegevallen, hoewel je wel aan veel dingen tegelijk moet denken”, aldus Hielkema, die zichzelf niet als buitengewoon sportief omschrijft, maar er wel al jarenlang van droomde om te leren duiken. Via bejaardenfitness kwam hij in contact met de Hoornse duikschool en besloot hij zich spontaan aan te melden.

Tijdens zijn eerste duik verbleef Hielkema ruim een half uur op de bodem van het zwembad, waar allerlei spelletjes werden gedaan om vertrouwd te raken met het leven onder water. „Het was een geweldige ervaring, maar ik weet niet of ik zelf ga duiken. Als 86jarige moet je realistisch zijn. Ieder jaar als ik de kerstboom opzet, vraag ik me af of het wellicht de laatste keer is. Anderzijds, als je in Nederland wilt duiken, zitje altijd met koud water. Om naar Aruba te gaan, gaat mij iets te ver. Ik heb al genoeg gereisd”, aldus Hielkema, die ook nog eens wil parachutespringen.

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS