Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Pizzakoerier na bankroof ontploft

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Pizzakoerier na bankroof ontploft
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Pizzakoerier ontploft na bankroof

De politie van Ene (Pennsylvania) heeft de FBI ingeschakeld bij de oplossing van een bizar drama dat zich vorige week in het stadje had afgespeeld. Een 46-jarige pizzabezorger ontplofte daar afgelopen vrijdag, nadat hij een poging had gedaan een bank te overvallen. Agenten die hem hadden gearresteerd, probeerde hij in zijn laatste minuten tevergeefs ervan te overtuigen dat anderen hem een bom om zijn middel hadden gebonden om hem te dwingen de bank te beroven.

Op beelden van een lokaal televisiestation valt te zien dat de man, Brian Douglas Wells, handboeien om heeft en de politie smeekt: „Waarom probeert niemand dit van mij af te krijgen?” En over de bom onder zijn T-shirt: „Ik lieg niet, hij gaat zo af”.

De werkgever van Wells zegt dat hun koerier naar een adres ver buiten het centrum was gedirigeerd en een uur later bij de bank binnentrad en de loketbediende een briefje gaf waarin hij geld eiste en meedeelde dat hij een bom bij zich droeg. Hij kreeg inderdaad geld maar werd door agenten gearresteerd.

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Wat bizar dit.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De politie in de Amerikaanse staat Pennsylvania staat voor een raadsel nadat een pizzakoerier met een bom om zijn nek explodeerde na een bankoverval.

De 46-jarige pizzakoerier Brian Wells overviel afgelopen donderdag een bank in Erie (Pennsylvania) met de mededeling dat hij een bom op zijn lichaam droeg. Na de roof riep hij de toegesnelde politie toe dat iemand de bom met een tijdmechanisme had geplaatst en hem de opdracht had gegeven de bank te overvallen.

"Waarom probeert niemand dit ding van me af te halen? Ik heb niet veel tijd", riep Wells terwijl hij gehurkt tussen de politie-auto's zat. Ook omschreef hij hoe iemand de bom om zijn nek hing. "Hij trok er een sleutel uit en startte een tijdklok. Ik hoorde het ding tikken toen hij dat deed. Het gaat zo af. Ik lieg niet." De bom explodeerde kort daarna, Wells overleefde dit niet.

De geschiedenis kreeg een nog bizardere wending toen een collega van Wells zondag dood werd aangetroffen in zijn woning. Het is onduidelijk of zijn dood iets met de zaak te maken heeft. Robert Pinetti zou behandeling voor een onbekende medische aandoening hebben geweigerd, enkele uren voordat hij werd aangetroffen. Na een 3,5 uur durende autopsie kon Pinetti's doodsoorzaak niet vastgesteld worden. Hij zou in ieder geval niet aan verwondingen zijn overleden.

De FBI is wel meer te weten gekomen over de bom. Volgens FBI-agent Bob Rudge was het explosief eenvoudig vervaardigd. "Het is een veel voorkomend explosief. Maar wat het uniek maakt, is hoe het aan de persoon was bevestigd."

De bom hing om Wells' nek en onder zijn shirt. Rudge wil niet kwijt of de bom een tijdklok had, of dat het explosief op afstand tot ontploffing werd gebracht.

De FBI stelt dat de politie op correcte wijze is omgegaan met de bom om Wells' nek. Volgens FBI-agent Ken McCabe kon de politie Wells niet redden als de bom een tijdklok had. De bom is uiterst gevaarlijk omdat deze fysiek ontmanteld moet worden. De politie heeft daarom juist gehandeld.

"Zodra ze bevestigden dat hij inderdaad een bom op hem had, hebben ze zich teruggetrokken, en hebben een ruimte van tenminste driehonderd meter van hem afgebakend. Ze hebben onschuldige levens beschermd", aldus McCabe. "De politie en FBI-agenten zijn niet opgeleid om bommen onschadelijk te maken. Het is niet als in een tv-serie, waarin we naar de bom gaan en proberen te gissen of we het rode of het groene draadje door moeten knippen. Dat is te gevaarlijk."

De Amerikaanse media besteden veel aandacht aan de zaak. De grote tv-stations zonden items uit van de overval en de explosie in de nieuwsuitzendingen van maandagavond. De zaak haalde ook veel wereldwijde media.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS