Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » I-mode taboe bij sauna's

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: I-mode taboe bij sauna's
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Sauna's in ons land hebben de I-mode in de ban gedaan, omdat er ongevraagd intieme foto's mee zouden kunnen worden gemaakt.

De Nedelandse Sauna Vereniging in Zwolle adviseert de tachtig aangesloten leden om de fotograferende mobieltjes bij de receptie in te leveren. De brancheorganisatie heeft nog geen meldingen binnengekregen over ongewenst gebruik van de I-mode-toestellen, maar wil inspelen op de razendsnelle ontwikkelingen in de telecomsector.

Volgens de interim-voorzitter Henk van Ingen Schenau van de vereniging is in de statuten al vsstgelegd dat fotograferen in sauna's is verboden. "Als mensen bijvoorbeeld tijdens een vrijgezellenfeest toch een foto willen hebben, dan wordt die door het personeel gemaakt".

De belangenvereniging voor zwembaden in ons land, Landelijk Contact Nederlands Instituut voor Lokale Sport en Recreatie, stelt dat het gebruik van I-modes in zwembaden een zaak van de zwembaden zelf is.

Volgens de Nederlandse Vereniging van Journalisten mogen er "met wat voor fototoestel dan ook" in openbare ruimtes foto's worden gemaakt.

"Verzet is alleen mogelijk op grond van het portretrecht als je een gerechtvaardigd belang hebt. Een beheerder van een particulier terrein, zoals een sauna, mag voorwaarden stellen aan het gebruik van I-mode-toestellen."

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Nederland is hard bezig om een nieuwe periode van conservatisme in te gaan.

Jammer vind ik dat. Ik heb een hekel aan betutteling en er wordt veel te krampachtig gedaan over controversiële zaken zoals sex en naakt.

Dit soort actie hebben veel meer gevolgen dan het doel waarvoor ze eigenlijk bedoeld zijn. Doelen die door verboden per definitie niet worden gehaald.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Maak je toch alleen een foto van de rest? Het hoofd maakt vaak toch niet uit [Wink]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS