Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Strandtenten langs de meetlat

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Strandtenten langs de meetlat
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Te veel strandtenten serveren hun eten, alsof ze een veredelde snackbar zijn. Dat vinden althans de initiatiefnemers van de website Zandhap.nl. Zij leggen deze zomer de maaltijden aan zee langs de meetlat in een poging de strandtenthouders aan te zetten tot meer creativiteit.

,,Ik heb bij strandtenten toch vaak zoiets van: het eten is maar matig'', stelt Sander Beekink. Op zich ook niet verwonderlijk, vindt hij. Dagjesmensen verdringen elkaar op een beetje zomerdag voor een plekje aan zee. Zodra de neergaande zon de avond inluidt, moet een warme hap vooral dichtbij en snel te verkrijgen zijn. ,,En het zou zo mooi zijn als mensen naar een strandtent komen puur voor het eten. Net als bij een restaurant'', vindt Jessica van der Burg.

Om dat te bereiken heeft Van der Burg samen met beroepsproevers Vincent van Dijk en Beekink een website over strandtenten opgetuigd. Daarmee heeft het drietal een podium ontwikkeld, waarop ze de maaltijden aan het strand beoordelen. De bestelling luidt op elk terras hetzelfde: een portie saté en een fles rosé. Achter dit menu gaat de eenvoudige gedachte schuil dat elke strandtent het verkoopt.

Met hun kritische smaaktests hopen ze de kwaliteit van de maaltijden op een hoger plan te krijgen. Ze willen profiteren van wat het drietal zelf het ,,Bloemendaal-effect'' noemt. ,,Daar is een trend gezet, waarbij de strandtenten meer op restaurants gaan lijken. Daarmee is een stijgende lijn ingezet, dat moet je stimuleren'', aldus Van der Burg.

De oprichters van Zandhap.nl opereren met een beperkte groep van vijf proevers. Samen willen ze voor het einde van de zomer negentig horecagelegenheden aan het strand testen, voornamelijk in de regio Den Haag. Ondertussen werken de initiatiefnemers aan uitbreiding van het team, zodat Zandhap.nl volgend jaar de gehele kuststrook dekt.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS