geplaatst
Nederlanders drinken steeds bewuster. De consument kiest eerder voor water, thee en vruchtensappen en laat frisdrank en bier staan. Dat blijkt uit een enquete van onderzoeksbureau TNS NIPO waarvan de resultaten donderdag zijn gepubliceerd.
Nederland is en blijft volgens het onderzoek een koffieland. In de ochtend, bij het ontbijt, tussen door, na de avondmaaltijd en buitenshuis staat koffie erg vaak op tafel. Thee is dankzij een stijgende populariteit onder vrouwen in opmars, vooral bij het ontbijt en tussen door.
Wereldwijd bestaat de tendens dat de populariteit van priklimonade en bier daalt. Desondanks beschouwt de Nederlander bier nog steeds als het meest gezellige drankje. Het is ook nog steeds de meest populaire drank in het café en restaurant.
TNS NIPO heeft voor het onderzoek in opdracht van mineraalwaterproducent Spa ruim duizend mensen ondervraagd. Bijna iedereen was zich bewust van de noodzaak om voldoende vocht tot zich te nemen, maar slechts de helft van de Nederlanders drinkt dagelijks voldoende water. Bij twee van de vijf Nederlanders staat bij het diner water op tafel, drie van de vijf drinkt tussendoor een glaasje water.
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
| IP: Gelogd |