Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Tijdschrift over prostitutie in de schappen

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Tijdschrift over prostitutie in de schappen
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Onder de naam De Rode Lantaarn is dinsdag een nieuw tijdschrift over prostitutie verschenen. Het is verkrijgbaar in vierhonderd winkels. Het blad is bedoeld voor zowel de prostitutiebranche, de overheid en de maatschappij zelf, zegt initiatiefneemster M. Majoor.

In een eerste oplage van 3500 exemplaren moet het driemaandelijkse magazine uitgroeien naar zo'n 10.000 tot 15.000 exemplaren.

Majoor is bekend als oprichtster van het Amsterdams Prostitutie Informatie Centrum (PIC). Nu het bordeelverbod kort geleden is opgeheven blijkt des te meer dat er geen goede communicatie is tussen de prostitutiebranche, overheid en maatschappij, vindt Majoor. ,,Dat is ook maar weer gebleken in het evaluatierapport over de opheffing van het bordeelverbod. Aan het gebrek van goede communicatie wil ik met een paar andere mensen wat doen'', aldus Majoor.

Ze richtte daarvoor de onderneming De Wallenwinkel op, die De Rode Lantaarn uitgeeft. Mensen kunnen zich abonneren op het tijdschrift, maar Majoor denkt dat ze het vooral van de losse verkoop moet hebben. ,,Het is zeker geen vunzig blad met allerlei blootfoto's enzo. De Playboy en Penthouse is wat dat betreft minder discreet. Onze blad wil mensen gewoon goed informeren over alles wat zich afspeelt in de prostitutiebranche.''

In het eerste magazine staat onder meer een artikel over prostitutie-feminisme, een artikel over tippelzones, een rubriek onder de kop 'prostitutie en privacy', een pagina over seksueel overdraagbare aandoeningen (soa's), een interview met een gay-prostitué en een column over een vrouwenopvanghuis in Groningen. Het blad kost 3,15 euro.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS