Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Andiamo A Roma (De Reis Naar Rome)

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Andiamo A Roma (De Reis Naar Rome)
Natasha
Niet te stoppen!


Beoordeeld:
4
Icoon 6 geplaatst      Profiel voor Natasha   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Buon Giorno Lieve mensen!

Zoals jullie al wisten dmv mijn vreselijk lange afwezigheid (wel 6 dagen!!)ben ik dr n tijdje tussenuit geweest. Lekker met school (klas havo4 en vwo5) een weekje pleitos. Heb n dagboekje bij gehouden , en natuurlijk zal nims me vragen of ik n reisverslagje wil maken, dus bij deze!!!

--Stukje voor af--

Iedereen die op het Olympus College in Arnhem zit mag 1 keer op meireizen. Dat gebeurd in mavo 4, havo4, en vwo5. Als je natuurlijk blijft zitten mag je 2 keer, maar of dat nou zo'n beloning is :S Je betaalt n x bedrag en je word ingedeeld (je mag je voorkeur aangeven, maar heeft niet veel nut want iedereen wil altijd naar de plek waar jij ook heen wilt en er zijn maar 60 plaatsen beschikbaar per land)in bijvoorbeeld Berlijn, Londen, Parijs, Rome of Barcelona. Omdat ik vorig jaar de ziekte van Pfeiffer had, kon ik helaas niet mee (was ingedeeld bij Berlijn, dus zo'n ramp was dat niet)En heb dus heel veel mazzel gehad dat ik nu bij Rome zat.

--De Busreis--

We wisten van te voren wel dat het 24 uur heen zou zijn. Wisten we wel. En dat we niet al te comfortabel zouden zitten. En dat we beroerd zouden slapen. Maar we hadden misschien beter er overna kunnen denken om de lange mensen een beetje voorrang te geven bij het kiezen van de stoelen, dus in het gangpad te laten zitten , zodat we de benen kwijt konden. De bagage was echt veels te veel, de busschauffeur is vreselijk kwaad geworden op alle meiden (hij meende het niet serieus hopen we nu)want we hadden teveel meegesleept. Tsja, ik kon me ongeveer 8 keer per dag verkleden, en dan geen enkele dag hetzelfde aanhebben, en dan had ik nog meer dan genoeg meegenomen voor maandag tot en met zaterdag. Heb je n idee [Wink]
We maakten ongeveer om de 3 uur een stop, dan hadden we n half uurtje , soms drie kwartier of n kwartiertje pauze, effe peukje roken en toilet, en dan gingen we weer verder. Er werden films gedraaid om ons enigszins te vermaken.... Maar dat was niet altijd even makkelijk voor de leiding: Niet iedereen houd van Star Wars (attack of the clones)en Mowgli in the jungle (Jungle Book)En bijna iedereen kende Oceans Eleven al. Films als The Gladiator, Heat en Seven deden het dan weer errug goed.
Ach ze deden hun best en wij niet [Big Grin]

--Eerste dag uit de bus, eerste dag Rome--

Na een reis van 24 uur, hadden we eindelijk het punt bereikt: het 1 ster hotel (whahaha) Michigan.(wij vragen ons overigens nogsteeds af wrom het 1 ster had, die ene ster vinden we al te veel.)We zeulden onze koffers naar binnen en we fristen ons even op (tot zover dat lukte bahbahbah 24 uur lang dezelfde kleren ieeeeee)dus we konden dr weer tegen aan. In een reisboekje hadden we zien staan dat we gingen lopen. maar dat we eerst half Rome door gingen rennen vertelde niemand dr bij!! In sneltrein vaart werden we georienteerd op " alle prachtige dingetjes die rome te bieden heeft " en kregen we dus een goed beeld van de stad.
Savonds heb ik 10 uur niet gehaald, ik was zo ontzettend moe dat ik op me kamer op het verkeerde bed in slaap [sleepy] ben gevallen....

--Nuttige info over de kamer--

Onze Hotelkamer moesten we met mij erbij met 4 mensen (meiden ) delen. Perfect, want we kenden elkaar heel erg goed, dus t zou wel gezellig moeten worden!We leipen het hotel binnen, marmeren trappen, prachtig lifje, dus wij al veel belovend uitkijken naar de kamer he... Kregen w ede sleutel.. kamer15 werd geopend...... we deden een stap naar voren en dachten Uh.... Waar is de kast, waar is het bed..... Dus we knipten de lamp aan die het niet deed en deden het raam open, waar we als we erdoor heen keken op de andere kant van het hotel uitkeken, zo'n 2 meter afstand van de muur, van een andere kamer. (dat hield in: als je je omkleedde kon het hele hotel van je genieten)maar goed. we deden de badkamer open, Lees: we trokken alle 4 aan de deur om hem open te krijgen en waren zeer tevreden over het 1,5 bij 1,5 grote kamertje. Dat ging echt wel lukken.
We hadden 1 stapelbed, en 1 tweepersoonsbed op de kamer. Omdat ik graag bovenin wou (hehe) lag ik op het stapelbed. Ik zet mn tas op de grond, en spring bovenop het stapelbed. een ander meisje zat onder me, op het andere bed, en toen ik sprong, krakte mijn bed door. Gevolg: ik kon heel voorzichtig slapen, maar het andere meisje moest op de grond, anders zou ik op haar vallen . Nee maar maakt allemaal niet uit hoor!!!

Op n geven moment ging ik naar het toilet. Liet de pleerol vallen dus bukte al zittend om dat ding op te rapen. Flikker ik zo van het toilet af: bril was af gebroken. JAJAJAJA moet kunnen!!!!
Schaamde me rot!Maar dat was dus de kamer, 5 bij 4, 2 bedden en n badkamertje.

--Het echte rondwandelen door Rome--

We hebben alle hoogtepunten gezien. het collosseum, keizerfoa, zuol van trajanus, Capitool, Ss Coma e Damiano (kerstatal) en S Maria in Aracoeli. Het piazza Minerva, Pantheon, Engelenburcht+ Brug, Piazza navona.
de opgravingen in Ostia, en het strand in Ostia. Dat was een groot zandparadijs, mijn hemel we hadden n slechte dag blijkbaar want er stons ontzettend veel wind, niet lekker. Lees: er zit zand aan en dat doet pijn...

San Clemete , Forum en Palatijn waren ontzettend mooi, met de metro naar Piazza del Populo, via Pincio naar Pizza di Spagna. en dat wa sniet normaal. Gucci, Prada, Armani, Versaci, Sisley, Miss Sixty, Hugo Boss, Calvin Klein, Alles. genoten !!! [Ok]
savons de spaanse trappen gezien, en ik zweer het, het Italiaanse Volk (de mannen) zijn de lekkerste van allemaal... Kon dr ni eg afblijven eigenlijk... ;)Had die dag ook n henna achtige tatoeage laten zetten, een tribal achter op mn rug (onder) en kreeg leuke reacties daarop van die mooie , alles wat los en vast zit versierende mannen...
Rozen gekregen van mensen, gedanst, armbandjes laten knopen door hun, telefoonnummers gekregen, ik wou er nooit meer weg. [wub]

Helaas gingen we bij campo dei Fiori al inkopen doen voor de terugreis.... etc.
We hebben gegeten in het lekkerstem beste en grootste Mc Donalds restaurant van heel Europa, end at was gewoon echt n museum. Eerst veel gangen door voordat je je eten pas kon bestellen. Muren met watervallen erop, ge mozai IE kte vloeren...... zo ontzettend mooi! (en goedkoop!!)

Toen na een 4 daagse heerlijke reis door het prachtige Rome toch maar naar huis gegaan.... weer 24 uur in de bus dachten we, het werden er 22. Was om 6 uur savonds thuis, en dat was ontzettend lekker!!!! lekker vroeg naar bed gegaan, maar eerst een goed stukje vlees gegeten, want dat miste ik toch wel na 4 dagen pizza, salades en big Macs !! [drool]

Ik heb het vreselijk naar mn zin gehad, en ik zal ongetwijfeld steeds weer een stukje vertellen van wat er nog meer gebeurd is, maar jullie hebben nu alvast n beeld. Het was geweldig, ga ook eens!!

Dikke kussen, een toch wel redelijk bruine Natasha.

ps: het weer: 30 graden [Big Grin] !!!!

--------------------
En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA...

Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Wat een leuk verslagje zeg! Ik ben benieuwd naar alle andere spannende verhalen van je. Maar vond je die italianen niet iri, want die willen alles wat vrouw is versieren.

P.s. Leuk dat je weer in da forum bent [Big Grin]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Hé, leuk verslag [Smile]

Ben zelf recent ook 4 dagen in Rome geweest. Ongeveer hetzelfde gezien als jij. Zijn jullie ook in het Vaticaan geweest?

Even buiten Rome ligt het stadje Tivoli. Mocht je ooit nog eens teruggan, dan moet je dat zeker bezoeken. Er is een villa met prachtige tuinen met honderden fonteinen erin!

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Natasha
Niet te stoppen!


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Natasha   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
hahaha Tivoli? klinkt vet cool!!!!!!

en btw alles versierende italiaantjes viel wel mee, nederlandse bouwvakkers zijn bij mij veel erger!
Ik ging btw wel naar huis met 3 foon nummers [Wink]
en heb nog rozen gekregen!!!
heerlijk toch om helemala bekeken te worden (met zn ogen uitgekleed te worden) en nagefloten?

heerlijk die aandacht! ik wil terug!!

--------------------
En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA...

Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Oh schatje, hier heb je [Kiss] [Kiss] van mij [Wink]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Natasha
Niet te stoppen!


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Natasha   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Goedzo schatje, je leert t al snel..........
Nu nog positieve aandacht van iemand anders hier..... [Frown]

--------------------
En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA...

Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Leuk uitgebreid verslag Natas.
Zo te zien had je het zeker naar je zin daar.

[Kiss]

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Natasha:
Goedzo schatje, je leert t al snel..........
Nu nog positieve aandacht van iemand anders hier..... [Frown]

Van wie dan?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Natasha
Niet te stoppen!


Beoordeeld:
4
Icoon 12 geplaatst      Profiel voor Natasha   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
oh dat was mijn "alter ego"weer HE NIMS die vond dat lil wiz zich weer niet aan afspraken hield maar dat ga ik niet uitleggen hoor!

kussies, mij.

--------------------
En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA...

Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
LOL Welke afspraken [Roll Eyes] [blink]
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Natasha
Niet te stoppen!


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Natasha   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
uh dat ben ik nu vergeten oor......... :S [cry]

--------------------
En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA...

Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS