Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Wat doen jullie met koninginne dag?

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Wat doen jullie met koninginne dag?
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het is alweer bijna 30 april, dus wat gaan jullie doen?

Ik ga koninginne nacht naar Utrecht, en op de dag zelf niet zo heel veel. Ik denk een beetje in Zeist / Driebergen rondhangen. Heb namelijk geen zin meer om naar utrecht/amsterdam toe te gaan.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ik ga de 29e naar Multigroove samen met Debby. En daar een avond/nachtje gek doen met dr...dan de 30e weet ik nog niet ligt een beetje aan mijn krachte wat ik nog over heb van Multigroove. Maar mocht ik nog krachtenn hebbe dan ga ik met Debby ea Amsterdam in.
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
historie Koninginnedag

De monarchie: Koninginnedag
Op de site van het Koninklijk Huis wordt de geschiedenis van Koninginnedag in beknopte vorm weergegeven. Zo is de eerste officiële Koninginnedag in 1890 gevierd na het overlijden van Koning Willem III. Deze feestdag werd de opvolger van Prinsessedag, dat in 1889 op de verjaardag van Prinses Wilhelmina, voor het eerst werd gevierd. De viering kreeg in 1902 een extra impuls nadat Koningin Wilhelmina ernstig ziek was geweest.

De geschiedenis van Koninginnedag
De geschiedenis van Koninginnedag komt verder aan bod op de site van Ingrid en Evert Kipp en op een pagina van Seniorenweb. Op eerstgenoemde kunnen liefhebbers tevens een couplet van het officiële Nederlandse volkslied, het Wilhelmus, besluisteren.

Koninginnedag in de jaren 1920-1930
Op de site van Rotterdammers.nl beschrijft Alie Engelfriet-Boogaard haar herinneringen aan Koninginnedag in de jaren 1920 en 1930, dat toen nog op 31 augustus werd gevierd, de verjaardag van koningin Wilhelmina. Wel jammer dat de foto’s op de site (tijdelijk?) niet worden getoond. Op de site van de gemeente Delft staat wel een foto van Koninginnedag uit circa 1925.

Koninginnedag 1980: troonswisseling
De koninginnedag op 30 april 1980 in Amsterdam is zonder meer de roerigste koninginnedag uit de geschiedenis. Beatrix nam die dag de troon over van haar moeder Juliana. De kreet van de krakers `Geen woning, geen kroning´, klonk veel luider dan het `Leve de Koningin´. Betogingen van de kraakbeweging liepen uit op keiharde confrontaties met de politie.

Historische foto’s van Koninginnedag
Foto's van Koninginnedag zijn op het web ruimschoots voorhanden, maar dan gaat het vooral om beelden van de laatste jaren. Oude foto's zijn er in beperkte mate. Hieronder een aantal historische foto's van Koninginnedag uit de vorige eeuw.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Natasha
Niet te stoppen!


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Natasha   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
k vermoed op de dag zelf n klein beetje heel erg naar de kalotuh!

--------------------
En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA...

Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS