Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Christelijke feestdagen afschaffen?

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Christelijke feestdagen afschaffen?
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 5 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Door de Christelijke achtergrond van dit land gelden sommige dagen als nationale feestdagen zoals:

- Goede Vrijdag;
- Pasen;
- Pinksteren;
- Kerst;

Aangezien in Nederland de staat en kerk gescheiden zijn, een groot deel van het volk is ontkerkelijkt en bovendoen een belangrijk deel moslim of andersgelovig is, zou het niet vreemd zijn om de nationale feestdagen af te schaffen.

Alleen kerst is geworden tot een volksfeest en wordt door velen niet meer gevierd als geboortedag van Jezus.

Wat vinden jullie hiervan?

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik wil ze wel houden, anders had ik niet vrij gehad [Wink]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Ik wil ze wel houden, anders had ik niet vrij gehad [Wink]

Natuurlijk zijn vrije dagen leuk, maar het gaat om de achtergrond ervan.

Het is in deze tijd niet meer gepast om vrij te hebben met Pasen, maar niet tijdens het Offerfeest.

Ter compensatie van de Christelijke feestdagen zou je meer volksfeesten kunnen vieren zoals nu op Koninginnedag het geval is. Denk bijvoorbeeld aan Carnaval.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS