Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Rare Uitdrukkingen (Pagina 1)

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!   Dit onderwerp heeft 3 pagina's: 1  2  3   
Auteur Onderwerp: Rare Uitdrukkingen
QstevenQ
Miauw


Beoordeeld:
5
Icoon 4 geplaatst      Profiel voor QstevenQ     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Nadat ik het er met Patrick over gehad had, vroeg ik mij af wie nog meer bekend is met de uitdrukking:
" oh op die fiets ".

Inmiddels weet ik dat Marja er mee bekend is [Big Grin] , maar wie nog meer?? Of is het iets typisch Weesps-Almeers [Big Grin]


(edit: ff topic algemener gemaakt)

[ 13.02.2003, 23:39: Bericht ge-edit door: NiMS ]

Berichten: 238 | Plaats: Almere | Geregistreerd: Nov 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ja hier zeggen ze WATERFIETS [Wink]
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
op die fiets ken ik ook. En ik heb mijn roots in meppel liggen.

Wat daar wel rare uitdrukkingen zijn:

"Dat pikt enorm" (Iets is plakkerig)
"De deur is los" (De deur is open)
"Dat koekje is slof" (Dat koekje proeft niet meer vers, maar oud)

En eentje die ik hier gehoord heb:
"Daar wordt ik toch zo kriegel van" (Daar wordt ik gek van)
"

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
QstevenQ
Miauw


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor QstevenQ     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
op die fiets ken ik ook. En ik heb mijn roots in meppel liggen.

Wat daar wel rare uitdrukkingen zijn:

"Dat pikt enorm" (Iets is plakkerig)
"De deur is los" (De deur is open)
"Dat koekje is slof" (Dat koekje proeft niet meer vers, maar oud)

En eentje die ik hier gehoord heb:
"Daar wordt ik toch zo kriegel van" (Daar wordt ik gek van)
"

koekjes verdienen niet zulke uitdrukkingen [cry]
Berichten: 238 | Plaats: Almere | Geregistreerd: Nov 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Steven-H@rddrive:
koekjes verdienen niet zulke uitdrukkingen [cry] [/QB]

Klopt...koekjes zijn lekker [Big Grin] Vooral jodenkoek of niet Karen [Wink]
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Dat belgische bakkertje? Jo den Koek

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
QstevenQ
Miauw


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor QstevenQ     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:
quote:
Origineel van Steven-H@rddrive:
koekjes verdienen niet zulke uitdrukkingen [cry]

Klopt...koekjes zijn lekker [Big Grin] Vooral jodenkoek of niet Karen [Wink] [/QB]
Jodenkoek rulezzz!!!! [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin]
Berichten: 238 | Plaats: Almere | Geregistreerd: Nov 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Maar mensen, kennen jullie nog meer rare uitdrukkingen?


"Even mijn vriend een hand geven" (ik moet plassen)

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Nu ik dit lees merk ik wel dat jullie raar zijn met die uitdrukkingen...hou het liever op NL...is wat gemakkelijker voor mij [Wink]

Nog meer rare uitdrukkingen?

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Hier heb ik er nog een paar voor je:

Je krijgt er spontaan een kind van (Daar schrik je van).
Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen (Wat gebeurt er).
Je kan me rug op (Je kan ht bekijken).
Geef ik voor je kop ook (Als iemand je geld biedt voor iets wat je te weinig vind).

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Maria:
Hier heb ik er nog een paar voor je:

Je krijgt er spontaan een kind van (Daar schrik je van).
Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen (Wat gebeurt er).
Je kan me rug op (Je kan ht bekijken).
Geef ik voor je kop ook (Als iemand je geld biedt voor iets wat je te weinig vind).

Ze zijn leuk Maria...kende ze niet eens [Embarrassed] Waarom? ik spreek nooit met die dingen [Big Grin]
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
"Nou breekt mijn klomp" - Wat gebeurd er nu?
"Wel heb ik jou daar" - Wat gebeurd er nu?
"Krijg nou wat" - Wat gebeurd er nu?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Sweetammy
Daily Poster


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik zei op vakantie een opmerking tegen iemand en die kende hem ook niet;

Wat let je (wat houd je tegen)

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Sweetammy:
Ik zei op vakantie een opmerking tegen iemand en die kende hem ook niet;

Wat let je (wat houd je tegen)

Laat mij die nu wel kenne...haha
daar zeg ik bijna nooit nee tegen

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Sweetammy
Daily Poster


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Gisteren was ik in Limburg en daar snappen ze onze uitdrukkingen ook niet.

Als je zegt gaarne beleefd (aub) zeggen ze gewoon
"We zijn altijf beleefd"

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
  Dit onderwerp heeft 3 pagina's: 1  2  3   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS