Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » het raadsel van de hemelpoort... (Pagina 3)

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!   Dit onderwerp heeft 3 pagina's: 1  2  3   
Auteur Onderwerp: het raadsel van de hemelpoort...
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Croaton:
waar staat dat de liegende wachter de deur naar de hel bewaakt en de eerlijke wachter de deur naar de hemel????

Ik vraag ook niet welke deur ze bewaken. Ze bewaken namelijk samen beide deuren.

Maar het lijkt me logisch dat de hemel geen leugenaar stuurt en dat de hel geen eerlijk persoon afvaardigd.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Maar budha, leg dan is uit hoe je dan weet welke deur je moet nemen?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Maar budha, leg dan is uit hoe je dan weet welke deur je moet nemen?

Dat is niet zo moeilijk. Ik vraag ze uit welke deur ze zelf afkomstig zijn. De één wijst de goede deur aan en de ander de verkeerde. In beide gevallen dezelfde deur en die neem ik dan [Smile]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
En dan kun je altijd nog het volgende vragen:

"Welke deur zou de ander aanwijzen?"

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Natasha
Niet te stoppen!


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Natasha   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
hou maar op, dit is em ook niet. Nims PB mij effe de oplossing ik word kriegelig

--------------------
En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA...

Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Nou natasha, Budha heeft wel degelijk het juiste antwoord gegeven! Hij heeft hem opgelost hoor!

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
budha heeft twee tegenstrijdige antwoorden gegeven: uit welke deur komt de ander en uit welke deur komen ze zelf. en in beide gevallen wijzen ze naar de goede deur.

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Croaton:
budha heeft twee tegenstrijdige antwoorden gegeven: uit welke deur komt de ander en uit welke deur komen ze zelf. en in beide gevallen wijzen ze naar de goede deur.

Klopt, maar de laatste oplossing was het antwoord dat Punksmurf zocht.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Punksmurf
Member


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Punksmurf   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ze bewaken samen beide deuren, dus niet de een van de hemel en de ander van de hel..

maar dit:

quote:
Origineel van Budha:
En dan kun je altijd nog het volgende vragen:

"Welke deur zou de ander aanwijzen?"

is wel het goede antwoord [Smile]
(je bedoeld neem ik aan: welke deur zou de ander aanwijzen als ik vroeg welke naar de hemel leidt)
alleen moet je dan wel de andere deur nemen...

als je dat aan de leugenaar vraagt wijst hij naar de hel.. want de eerlijke zou naar de hemel wijzen en hij verdraaid die waarheid

als je het aan de eerlijke vraagt wijst ook hij naar de hel, aangezien dat de deur is die de leugenaar aan zou wijzen


een andere oplossing is natuurlijk vragen 'wat zou de ander zeggen als ik vroeg welke naar de hel leidt' en dan dus de aangewezen deur nemen.. analoog aan bovenstaande oplossing

er was er nog 1 maar die ben ik ff vergeten :$

--------------------
Een leven, waar kan ik dat downloaden?

Berichten: 74 | Plaats: Holland | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Budha:
quote:
Origineel van Croaton:
budha heeft twee tegenstrijdige antwoorden gegeven: uit welke deur komt de ander en uit welke deur komen ze zelf. en in beide gevallen wijzen ze naar de goede deur.

Klopt, maar de laatste oplossing was het antwoord dat Punksmurf zocht.
Nadat u deze deur bent doorgegaan, zult u moeten kiezen tussen de poorten van de hemel en de hel. Indien u hebt gekozen is er geen weg terug. De poorten zijn identiek, maar er zijn twee wachters die u kunnen vertellen welke poort waarheen leidt. De ene wachter spreekt altijd de waarheid, de ander spreekt altijd met een leugen en u zult slechts één vraag mogen stellen...

het antwoord klopt volgens mij nog stereds niet, omdat hier niet staat dat de wachters uit één deur komen of specifiek één deur bewaken. ze bewaken samen beide deuren......

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het gaat niet meer om de oorsprong van de bewakers. Je vraagt ze alleen welke deur de andere bewaker zou kiezen.

Aangezien de één eerlijk antwoord en de ander niet wijzen ze beide dezelfde deur aan. Die moet je dus niet nemen!

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
je bedoeld neem ik aan: welke deur zou de ander aanwijzen als ik vroeg welke naar de hemel leidt

in dit antwoord kan ik me eindelijk vinden [Big Grin]

nu ben ik eruit

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
je bedoeld neem ik aan: welke deur zou de ander aanwijzen als ik vroeg welke naar de hemel leidt

in dit antwoord kan ik me eindelijk vinden [Big Grin]

nu ben ik eruit

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Croaton:
je bedoeld neem ik aan: welke deur zou de ander aanwijzen als ik vroeg welke naar de hemel leidt

Inderdaad.

quote:
in dit antwoord kan ik me eindelijk vinden [Big Grin]

nu ben ik eruit

Gelukkig maar [Wink]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
  Dit onderwerp heeft 3 pagina's: 1  2  3   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS