Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Uitgaan » Feesten & Concerten. » Een pil? Geluk of doodszonde? (Pagina 3)

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!   Dit onderwerp heeft 3 pagina's: 1  2  3   
Auteur Onderwerp: Een pil? Geluk of doodszonde?
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Volgens dit verhaal vindt een hele klas 15-jarigen dat xtc ongevaarlijk is:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=23565

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ok, nog maar een keer de definitie van hardrugs: Harddrugs staan voor alle andere illegale drugs.
Daar zit niet voor niets het woord illegaal in. Maar goed ik denk dus dat smartdrugs niet in een categorie vallen tenzij ze verboden worden, en zijn daarmee hard drugs geworden. Ik denk dat het bij jou meer komt om wat voor een beeld jij bij harddrugs hebt.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Originally posted by Budha:
Volgens dit verhaal vindt een hele klas 15-jarigen dat xtc ongevaarlijk is:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=23565

Dit is nu een heel erg goed voorbeeld. Zouden deze jongens goede voorlichting hebben gehad dan zouden ze er echt geen 4 stuks in de thee hebben gedaan. Ze zouden ook weten wat de gevolgen zouden zijn. Ook bij legalisatie zouden ze in principe niet aan de pillen kunnen komen omdat ze nog minderjarig zijn. Dit had echt voorkomen kunnen worden.
Je verhaaltje slaat nu toevallig op xtc maar het had ook iets anders kunnen zijn. Ik denk dat het eerder belangrijk is om te bepalen wat deze jongens ertoe aangezet heeft om dit te doen. Het kan absoluut niet hoor, dat zekers niet, maar om nu XTC hiervan de schuld te geven dat vind ik nu ook niet nodig.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Zijn paddo's onschuldig? Dat is maar de vraag. Er zijn genoeg paddo's te vinden waarmee je binnen enkele minuten meteen dood neervalt. Het grote risico's met paddo's is dat je daar zeer goed moet weten wat je doet, anders kan het verkeerd met je aflopen. Waarom wil je hiervan niet dat de gebruiker in bescherming moet worden genomen, en van XTC wel? Misschien ben je zelf een beetje naief?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Nogmaals, speed is poeder dat je moet snuiven en xtc is in pilvorm. Dus die 2 zijn niet met elkaar te vergelijken.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Juist heel goed, regels zijn nodig. Legalisatie zorgt voor een groot aantal regels die ook het gebruik erin betrekken. Nu is er 1 regel het is verboden, dus iedereen kan aanklooien wat ie wil.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Stokkie
Daily Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Stokkie     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Originally posted by NiMS:
Nogmaals, speed is poeder dat je moet snuiven en xtc is in pilvorm. Dus die 2 zijn niet met elkaar te vergelijken.

Heb jij het ff geheel fout, xtc (werkende stof mdma) kun je ook in pure vorm verkrijgen en is dan ook poeder. Alleen weet ik niet of je dit moet snuiven, het lost iig erg goed op, dus oplossen in je drank kan ook...

--------------------
Vive La Smurfistence!!!

Berichten: 478 | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Originally posted by NiMS:
quote:
Originally posted by Budha:
Volgens dit verhaal vindt een hele klas 15-jarigen dat xtc ongevaarlijk is:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=23565

Dit is nu een heel erg goed voorbeeld. Zouden deze jongens goede voorlichting hebben gehad dan zouden ze er echt geen 4 stuks in de thee hebben gedaan. Ze zouden ook weten wat de gevolgen zouden zijn. Ook bij legalisatie zouden ze in principe niet aan de pillen kunnen komen omdat ze nog minderjarig zijn. Dit had echt voorkomen kunnen worden.
Je verhaaltje slaat nu toevallig op xtc maar het had ook iets anders kunnen zijn. Ik denk dat het eerder belangrijk is om te bepalen wat deze jongens ertoe aangezet heeft om dit te doen. Het kan absoluut niet hoor, dat zekers niet, maar om nu XTC hiervan de schuld te geven dat vind ik nu ook niet nodig.

NiMS, kijk je wel eens om je heen? Leef jij op dezelfde planeet als ik (aarde)?
Iedereen weet dat sigaretten slecht voor je zijn, maar het overgrote deel van de tieners begint met roken. Ruim voor hun 16de.
Iedereen weet dat spelen met vuurwerk gevaarlijk is (je bent een rund...), maar toch vallen er ieder jaar weer veel vuurwerkslachtoffers door oneigenlijk gebruik.

Mensen doen veel dingen tegen beter weten in. Sommige dingen brengen echter zo'n groot risico met zich mee dat je ze niet legaal kunt maken.
Vuurwerk mag ook maar een paar dagen per jaar afgestoken worden.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Originally posted by NiMS:
Zijn paddo's onschuldig? Dat is maar de vraag. Er zijn genoeg paddo's te vinden waarmee je binnen enkele minuten meteen dood neervalt. Het grote risico's met paddo's is dat je daar zeer goed moet weten wat je doet, anders kan het verkeerd met je aflopen. Waarom wil je hiervan niet dat de gebruiker in bescherming moet worden genomen, en van XTC wel? Misschien ben je zelf een beetje naief?

Wat dit in vredesnaam met naiviteit te maken heeft ontgaat me, maar goed. [Confused]

Rode besjes van struiken eten kan ook tot vergiftiging leiden. Iedereen weet dat sommige paddestoelen gevaarlijk zijn.

Ik heb het over paddo's die bekend staan als smartdrug en verkrijgbaar zijn bij speciale winkels. Dat is een legale handel wat jij als de oplossing schijnt te zien voor xtc.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Originally posted by NiMS:
Nogmaals, speed is poeder dat je moet snuiven en xtc is in pilvorm. Dus die 2 zijn niet met elkaar te vergelijken.

Speed is te koop als pil of in poedervorm. Meestal wordt het geslikt, maar het kan ook gesnoven of gespoten worden.

Ik ben direct met je eens dat dit serieuze troep is net als cocaine en heroine (opiaten).

Ter info. XTC is in pilvorm of capsules te koop, maar soms ook in poedervorm.

Voor de duidelijkheid. Ik denk dat xtc in de huidige vorm voor teveel mensen een ernstig gezondheidsrisico kan zijn. Dat geldt niet voor ieder individu, maar toch voor vrij veel mensen.

Om die reden zou ik niet willen dat het gelegaliseerd wordt. Daarentegen ben ik het met jou eens dat er veel voordelen zitten aan legale drugs. Een sterk afgezwakte versie van xtc zou wellicht wel haalbaar zijn.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=23629

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Originally posted by Budha:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=23629

Dus gedroogde paddo's zijn dus nu harddrugs.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Als ze 'bewerkt' zijn wel dan wordt het onder illegale drugs gerekend..
Stond zoiets in de Spits vanochtend

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Stokkie
Daily Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Stokkie     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Originally posted by LilWiz:
Als ze 'bewerkt' zijn wel dan wordt het onder illegale drugs gerekend..
Stond zoiets in de Spits vanochtend

ja klopt, had er laatst ook een artikel over gelezen...maar jah, paddo's is wel leuk voor een keer en dan houd het wel op ook..

--------------------
Vive La Smurfistence!!!

Berichten: 478 | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
  Dit onderwerp heeft 3 pagina's: 1  2  3   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS