Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Software & Games » 'Wonderbrowser' Xwebs is dit jaar klaar

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: 'Wonderbrowser' Xwebs is dit jaar klaar
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Adnan Osmani, de Ierse tiener die vorig jaar bekendheid verwierf met zijn 'wonderbrowser', zegt dat zijn vinding bijna klaar is voor het grote publiek.

De 17-jarige Osmani won in januari 2003 de Esat BT Young Scientist of the Year wedstrijd met zijn snelle webbrowser Xwebs. Met het programma zou tot vijf keer sneller op internet gesurft kunnen worden.

De browser heeft direct toegang tot 120 zoekmachines. Daarnaast zijn vijf mediaspelers geïntegreerd. Maar in een jaar tijd heeft Osmani nog het een en ander aan zijn vinding versleuteld. Zo zijn er dertig audio- en video- en dvd-functies toegevoegd, is er een sprekende gids met de naam Phoebe en ook zou de surfsnelheid nog hoger kunnen, meent Osmani.

De snelheid van de browser is te danken aan zogeheten hyperspeed-technologie. Osmani gebruikt nu een verbeterde versie van die technologie. Hij heeft de technologie een eigen naam gegeven, Icarus, genoemd naar de jongen die volgens de Griekse mythologie met wassen vleugels naar de zon vloog. Dichtbij de zon smolten de vleugels en belandde hij in de zee. Dit laatste is Osmani niet van plan, schrijft het Ierse ElectricNews.net.

De browser is bijna klaar voor een commerciële introductie. Binnen zeven maanden zijn de patentaanvragen toegekend en is de software klaar voor het grote publiek, aldus Osmani.

De vinding van Xwebs heeft Osmani intussen geen windeieren gelegd. Vanuit de technologiesector is veel interesse voor de jongen die een programma heeft ontwikkeld dat volgens kenners van 'universitair niveau' is. Microsoft heeft hem al een baan aangeboden zodat hij na zijn opleiding direct aan de slag kan.

De 'wonderbrowser' leidde vorig jaar tot veel argwaan omdat de tiener de browser in achttien maanden heeft ontwikkeld. Dat is wel erg snel voor een tiener, menen veel it'ers. Het geheim achter de browser is de manier waarop pagina's worden geladen.

De browser verwerkt informatieaanvragen (het laden van webpagina's) via verschillende kanalen tegelijk, terwijl veel browsers daar slechts één kanaal voor gebruiken. Het laden van pagina's wordt verdeeld in een aantal kleine taken waardoor de pagina als geheel sneller op het beeldscherm verschijnt.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
hmm ik weet het zo nog niet hoor of dit wat is...ik zie hier plaatsjes van die browser en alles is weggelaten wat een IE browser heeft en het ziet er ook niet echt 'futuristisch' uit. Meer zo windows 3.11 schermpje.
Ik denk dat die snelheid meer heeft te maken dat er veel poespas eruit is gelaten hoor.

Ik gebruik zelf Mozilla en ik heb niet te klagen (voorals nog) Maar ga denk ik als IE 6.05 final is die weer gebruiken...mozilla ondersteund nog niet alle ondersteuningen waarmee een site is gemaakt.

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik heb alweer geupgrade met de laatste build van mozilla. Werkt prima nog steeds [Big Grin]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Ik heb alweer geupgrade met de laatste build van mozilla. Werkt prima nog steeds [Big Grin]

Welke night build gebruik jij nu dan?
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Deze: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firebird/nightly/latest-trunk/MozillaFirebird-win32.zip van 16 december.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS