Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Software & Games » 'Samba 3 veel sneller dan Windows 2003'

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: 'Samba 3 veel sneller dan Windows 2003'
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De laatste versie van de open-sourcesserveroftware Samba heeft zijn snelheidswinst ten opzichte van Windows 2003 verder vergroot.

Dit blijkt uit een test van IT Week Labs. Vorig jaar vergeleek dit blad al de vorige versie van het open-sourceproject Samba (Samba 2) met Windows 2000 Server. Ook toen kwam Samba beter uit de bus, maar het prestatiegat is alleen maar groter geworden.

Volgens het testteam is de open-sourcesoftware momenteel 2,5 keer zo snel als Windows 2003 bij taken op het gebied van printen en bestandsbeheer. IT Week Labs is met name te spreken over de schaalbaarheid van Samba 3. Waar de prestaties van Windows 2003 significant dalen zodra er veel clients aan een server worden gekoppeld, daar blijft Samba optimaal presteren.

Met Samba is het mogelijk om Linux- en Unix-servers in te zetten in een kantooromgeving met Windows-clients. Ten opzichte van de vorige versie kent Samba 3 bovendien een groot aantal verbeteringen. Een daarvan is ondersteuning voor Microsoft Active Directory, waarmee systeembeheerders de rechten van individuele gebruikers kunnen beheren.

Het blad concludeert dat bedrijven geld kunnen besparen op zowel licenties als op hardware als zij Samba gebruiken in combinatie met Linux- of Unix-servers in plaats van Windows-servers.

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Cool zeg, zal mij benieuwen met wat voor tegenargument MS zal komen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS