Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Software & Games » IBM-aanklacht SCO om Linux

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: IBM-aanklacht SCO om Linux
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
IBM sleept SCO voor de rechter, nadat SCO met een claim van 1 miljard dollar IBM daagde. Het gaat om rechten op Unix-code die illegaal in Linux zou zijn overgenomen.

Onder meer Reuters via Forbes en PCworld en San Jose Mercury berichtten erover.

Volgens IBM heeft SCO niet het recht om IBM te dagen. Immers, ook SCO en dochter/voorganger Caldera hebben Linux sinds 1994 gedistribueerd onder klanten onder dezelfde standaard licentie (GNU General Public License) als IBM heeft gedaan. Waar SCO zelf zich niet druk maakt om rechten, hoeft ze dat van anderen evenmin te eisen, zegt IBM.

Volgens IBM maakt SCO misbruik van het werk van de open Source gemeenschap, en belemmert ze de verdere ontwikkeling van open source. IBM maakt zich hiermee tot de belangrijkste advocaat voor open source.

Bovendien, zo stelt IBM, schendt SCO nog eens vier patenten van IBM. Geld eist IBM niet, het belangrijkste is de afwijzing van de SCO-claim.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS