Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Software & Games » Half-Life 2 wordt mogelijk nVidia-only game

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Half-Life 2 wordt mogelijk nVidia-only game
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het gerucht gaat dat de opvolger van het immens populaire Half-Life exclusief te spelen zal zijn op systemen met een nVidia-videokaart. SPOnG beschrijft in een artikel hoe nVidia en ATi allebei al geruime tijd naar mogelijkheden kijken om exclusieve rechten te krijgen voor verschillende stukken software. Valve zou nu met nVidia in gesprek zijn over een contract omtrent Half-Life 2. SPOnG verwacht dat er op de naderende E3-beurs meer duidelijkheid zal komen. Mocht deze deal doorgaan, dan zou dat de eerste keer in de geschiedenis zijn dat een game exclusief voor één merk videochip beschikbaar is. De geruchten schijnen van een interne bron bij nVidia te komen.

(tweakers)

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ten eerste vraag ik me af of dit wel wettelijk wordt geacht.

Als ze dit doorvoeren kan dit wel eens een heel slecht verkocht spel worden [Smile]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ooit gehoord van XBox en Halo? Ja dus, het mag heel goed. Maar ik verwacht dat er heel snel ATI patches zullen komen [Wink]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Ooit gehoord van XBox en Halo? Ja dus, het mag heel goed. Maar ik verwacht dat er heel snel ATI patches zullen komen [Wink]

Het zal ook geen direct strafbaar feit zijn, maar wanneer dit soort zaken naar monopolistische acties beginnen te ruiken kan er weldegelijk tegen worden opgetreden.
Maar dat is in dit geval wel onwaarschijnlijk.

In dit voorbeeld zal het recht eerder zegevieren door de consument. Denk dat HL-2 dan een stuk minder verkocht wordt.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik verwacht dat het uitvoeren van zo'n actie niet zal uitlopen zoals gepland, omdat het zeer waarschijnlijk aan de verkoop cijfers van de game zal komen te lijden.

Ik zou zowiezo geen game kopen die nvidia of ati only is (zelfs als ik deze kaart bezat) reden is dat de kans groot is dat deze game bij vrienden niet te spelen valt, en wat is nou leuker om samen de pret over een game te delen of samen die game te spelen?

Voor dit feit zal daarom waarschijnlijk een patch voor zo'n game komen, zodat anderen deze game ook kunnen spelen. Een goed voorbeeld hiervan is het spel Turok, dat destijds alleen voor de 3DFX kaarten was omdat deze technieken had die geen andere kaart had. Omdat de verkoop cijfers slecht waren, werdt er een compatibiliteits patch gemaakt zodat turok ook op niet-3DFX kaarten te spelen was. Dit heeft de verkoop cijfes een beetje ten goede gedaan, maar heeft er ook voor gezorgd dat de game industrie beter nadenkt voor zo'n beslissing te maken.

Als deze beslissing echt doorgezet wordt, dan zal het waarschijnlijk meer in de form van een goede ondersteuning voor NVidia worden, en slechte ondersteuning voor ATI. zo is het spel wel te spelen, maar hebben de NVidia bezitters er meer profijt van.

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS