Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Software & Games » Ik ben onder de indruk van Mozilla! (Pagina 1)

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!   Dit onderwerp heeft 2 pagina's: 1  2   
Auteur Onderwerp: Ik ben onder de indruk van Mozilla!
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla/releases/mozilla1.3/mozilla-win32-1.3-installer.exe
Ik gebruik sinds enkele dagen de nieuwe browser mozilla en ik ben er erg van onder de indruk!
Voor de mensen die dit nog niet weten: Mozilla is een opensource browser die ook gebruikt wordt in Netscape 6 & 7.
Als je dus mozilla gebruikt heb je dus meteen de nieuwste versie van netscape zeg maar voor dat ie uit is.

Maar goed, zul je denken waarom nu mozilla gebruiken ipv Internet Explorer?

Ik heb hiervoor de volgende redenen:
*Mozilla Laadt de pagina's merkbaar veel sneller dan IE (echt waar ik heb het gemeten!)
*Mozilla heeft standaar een popup killer die echt goed werkt!
*Mozilla kan gebruik maken van Tabbed browsing: Dat zijn dus meerdere tabs in 1 scherm waarin je meerdere pagina's kunt opvragen.
*Skins
*Mozilla heeft ook advertentie filters, waarmee je banners kunt blocken (rechtsklik op een plaatje, en kies: Block images from this server)
*Mozilla, er zit een goede HTML editor in waarmee je Website pagina's zelf kunt maken, of aanpassen. (Ik heb mijn eigen site hier dus in gemaakt http://www.nims.nl)
*De e-mail client is echt supergoed. Ik gebruik hem namelijk voor mijn e-mail. Meerdere pop3 servers, Imap servers. Een zelf lerend SPAM filter, die echt werkt! Geen virussen die automatisch kunnen starten. Verstuur HTML e-mails met plaatjes etc.
*Mozilla voert geen virussen uit, rare activeX controls etc.
*Mozilla heeft een veilige! Javascript engine die je zelf kan controleren.
*XP-Knoppen, look & Feel


Ok, dit is wel ongeveer mijn lijstje. Ik zou zeggen probeer het gewoon is, hij doet geen rare dingen met je normale browser, en je kan hem heel simpel weer uninstalleren! Ik weet zeker dat je hem wel relaxed vind.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het enige waar ik echt op zit te wachten is dit:

quote:
*Mozilla heeft ook advertentie filters, waarmee je banners kunt blocken (rechtsklik op een plaatje, en kies: Block images from this server)
Lijkt me de oplossing tegen die verdomde popups van Bang Bus enzo.


Hieronder staan een aantal zaken die ik heel relaxed vind van Internet Explorer:

* Start heel snel op.
* Geeft praktisch iedere site goed weer.
* Er is een shortcut voor de adresbalk (F6).
* Autocomplete bij inputs is erg prettig.
* Autocomplete in de adresbalk vult niet meteen een hele url aan waardoor je op een ongewenste pagina uitkomt.
* In de adresbalk kun je met CTRL per niveau verspringen, dus per slash. CTRL + BACKSPACE delete alleen het laatste stuk.

Kan iemand hier zijn Mozilla ervaringen over delen?


Ik ben wel benieuwd naar de IMAP client. Outlook is voor dit doel ronduit waardeloos. Outlook Express is een stuk beter, maar laat toch wel iets te wensen over.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Budha:
Het enige waar ik echt op zit te wachten is dit:

quote:
*Mozilla heeft ook advertentie filters, waarmee je banners kunt blocken (rechtsklik op een plaatje, en kies: Block images from this server)
Lijkt me de oplossing tegen die verdomde popups van Bang Bus enzo.

--Er zit in mozilla gewoon een popup killer, en die werkt ideaal. Nog nooit zo'n rustige astalavista gezien.


Hieronder staan een aantal zaken die ik heel relaxed vind van Internet Explorer:

* Start heel snel op.
--Mozilla dus ook, en zeker als je de autostart functie gebruikt (die ik nu dus niet gebruik, maar dan is het nog sneller)

* Geeft praktisch iedere site goed weer.
--Gelukkig doe mozilla dat velen malen beter dan NS 4.* Hij kan DHTML, CSS en dat soort grapjes prima weergeven. Ik ben nog geen! enkele site tegengekomen die ik niet heb kunnen bekijken.

* Er is een shortcut voor de adresbalk (F6).
--In mozilla is deze ook F6 [Smile]

* Autocomplete bij inputs is erg prettig.
--Mozilla heeft zelfs een FORM complete, dan kan die formulieren houden. Helaas geen auto complete's bij losse input velden.
* Autocomplete in de adresbalk vult niet meteen een hele url aan waardoor je op een ongewenste pagina uitkomt.
--Tja hij doet wel autocomplete, maar ik weet niet of je die wel of niet goed vind.

* In de adresbalk kun je met CTRL per niveau verspringen, dus per slash. CTRL + BACKSPACE delete alleen het laatste stuk.
--Same in Mozilla

Kan iemand hier zijn Mozilla ervaringen over delen?


Ik ben wel benieuwd naar de IMAP client. Outlook is voor dit doel ronduit waardeloos. Outlook Express is een stuk beter, maar laat toch wel iets te wensen over.
--Imap werkt heel goed. Je hebt niet eens door dat je connected aan het werkt bent. Ik gebruik op mijn werk altijd de imap client van Netscape (mozilla dus) en ik ondervind daar geen enkel probleem mee.


Nog wat extra coole features:
*Cookie Manager
*Image Manager
*Password Manager
*Form Manager
*Ingebouwde Download Manager
*Meerdere Browser en E-mail Profiles!!!!
*Full screen mode
*Page source met kleurtjes
*Page info, met alle informatie die je zou willen weten

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
* Er is een shortcut voor de adresbalk (F6).
--In mozilla is deze ook F6

Kijk, da's beter. Was eerst niet.

quote:
* Autocomplete bij inputs is erg prettig.
--Mozilla heeft zelfs een FORM complete, dan kan die formulieren houden. Helaas geen auto complete's bij losse input velden.

Mooi van de form complete, erg jammer van de gewone autocomplete.

quote:
* Autocomplete in de adresbalk vult niet meteen een hele url aan waardoor je op een ongewenste pagina uitkomt.
--Tja hij doet wel autocomplete, maar ik weet niet of je die wel of niet goed vind.

Wat Netscape deed vond ik waardeloos. Is deze anders?

quote:
* In de adresbalk kun je met CTRL per niveau verspringen, dus per slash. CTRL + BACKSPACE delete alleen het laatste stuk.
--Same in Mozilla

Weer goed nieuws [Smile]

quote:
*Meerdere Browser en E-mail Profiles!!!!
*Page source met kleurtjes

Wat houden die browser profiles in?

Source highlighting is prettig. Had Netscape ook al zo'n beetje.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Wat houden die browser profiles in?
Dat je met meerdere gebruikers de browser kunt gebruiken. Hij heeft dus per gebruiker een profiel, daarbij horen dus je e-mail, je bookmarks, je cache, je instellingen etc....

Maar goed, ik zou zeggen probeer hem gewoon. Het kan geen kwaad, en doet nix kwaad.

Oh ja, en de laatste coole feature vind ik. Klik op je wieltje op een link, en deze opent een in een nieuw venster [Big Grin]

[ 21.03.2003, 01:27: Bericht ge-edit door: NiMS ]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik ben niet onder de indruk [Frown]

Hij laadt lekker snel, ja dat wel, maar een paar sites waar ik veel op kom laden verkeerd. Dat kan ik niet gebruiken. Daarnaast kan ik niet wennen aan de interface. (en die stomme personal toolbar krijg ik ook niet weg.)

Nee, dis geen programma voor mij!

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LPChip:
Ik ben niet onder de indruk [Frown]

Hij laadt lekker snel, ja dat wel, maar een paar sites waar ik veel op kom laden verkeerd. Dat kan ik niet gebruiken. Daarnaast kan ik niet wennen aan de interface. (en die stomme personal toolbar krijg ik ook niet weg.)

Nee, dis geen programma voor mij!

Als je niet kan wennen aan de interface, dan kun je ook simpel de Internet Explorer Skin gebruiken:
http://themes.mozdev.org/themes/ie.html

 -

Maar welke sites kun je dan niet bezoeken?
En die personall toolbar kun je gewoon naar links schuiven dan is die weg! (of druk op f9!)

[ 21.03.2003, 20:40: Bericht ge-edit door: NiMS ]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik kom per ongeluk weer achter een coole feature. Als je ctrl+klik op een stukje tekst in een tabel doet, dan selecteerd die de complete cel. Echt superhandig met Copy& Pasten!!

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
het gaat voornamelijk om bepaalde javascripts die het niet doen.

ga naar http://94th.gamenet.gr/images/94thphoto

deze hoort normaal gesproken de pagina te verdelen, maar dat doet hij niet.

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Damn, ik heb effe de IE skin gebruikt, maar ik schrok wel. Zelfs de e-mail client ziet er ineens uit als outlook, en de browser echt als IE. T*ring maar ff gauw weer terug gezet.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
synotix
Junior Member


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor synotix     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Mozilla Regeert inderdaad (zei ik je zondag al :-))!

Enige nadeel is dat de meeste website ontwerpsers websites conform de IE standard maken ipv
een W3C of andere standaard. Dit geeft soms problemen met Mozilla, Netscape, Opera, etc... :-(

Berichten: 1 | Geregistreerd: Mar 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
heeeey synotix...

(tenminste als je bent wie ik denk dat je bent [Razz] )

welkom [Smile]

Ik vindt het na het uittesten van de skin nogsteeds geen goede browser. Ik ben te gewend aan de layout en werkwijze van IE.

Menu's kunnen niet verplaatst worden (de patch werkt niet)

en het ergste, ik moet voor alle dingen weer opnieuw de plugins installeren :s

hij is lekker snel, en hij heeft tabbed surfing, en dat is dan ook het enige wat ik makkelijk vindt.

maar mensen die denken dat de IE skin net lijkt als IE die zijn blind, want hij is vet anders, en de mail skin ook. maar goed, die zijn netscape gewoon gewend...

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik heb Mozilla ook maar ff gedownd.

Er zijn een aantal zaken die ik zeer kan waarderen, omdat die echt toegevoegde waarde bieden of de afstand tot IE verkleinen.

Toch denk ik dat ik de browser slechts zal gebruiken als welkome toevoeging aan mijn ontwikkeltools.


De mailclient ben ik nu nader aan het bekijken. Op zich vind ik Outlook Express net iets prettiger aanvoelen. Kan het niet echt beschrijven. Wat 'moderner' wellicht.

De mailclient kan niet in de schaduw staan van Outlook, maar heeft één heel belangrijke feature op dit programma voor: de IMAP ondersteuning.

Outlook is wel te gebruiken als POP3 client, maar bewijst pas echt z'n waarde in combinatie met Exchange.
IMAP is hier een rechtstreekse concurrent voor en dat zal wel de reden zijn waarom Outlook de meeste waardeloze IMAP client op aarde is.

De Mozilla client lijkt zich echter zeer goed te voelen in een IMAP omgeving.
Tot nu toe merkte ik maar één vervelend puntje op. Als een mailtje een attachment bevat wordt deze eerst opgehaald alvorens het mailtje te tonen. Met een grotere attachment zit je dus (onnodig) te wachten.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Montoya
Half way Member


Beoordeeld:
5
Icoon 9 geplaatst      Profiel voor Montoya     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Heb ook Mozilla 1.3 is bekeken.

Is inderdaad lekker snel. Zekker ook in de opbouw van ingewikkelde HTML pagina's. Alleen jammer dat dit er niet altijd even mooi uit ziet. Wat me metname hierin opvalt is dat de eerste rij van een tabel vaak verkeert wordt uitgelijnd.

Groot pluspunt vind ik de tabs die je kunt krijgen van je verschillende pagina. Een feature die Opera wat mij betreft nog mooier ondersteund (en ook als eerste mee kwam).

Adblocker en spam filters zat ik niet echt op te wachten. Dit heb ik in m'n firewall al goed geregeld.

Waar ik niet goed aan kan wennen is dat je de bovenkant van de browser niet lekker kan reorganiseren zoals in IE.

Javascripts lijken vaak wel oke te werken. Echter lijkt de event-fire mechanisme van Mozilla wat langzamer te zijn dan IE en Opera. --> Van die menu's gaan soms niet weg als je te snel je muis beweegt (dit is opzich een verkeerde mannier van programmeren maar helaas veel gebruikt).

Ik blijf denk ik maar bij IE aangezien ik niet zo veel toegevoegde waarde zie in Mozilla. Ben overigens wel blij dat Mozilla en IE wat presentatie nu dichter bij elkaar zitten. Dingen als "geen support voor ActiveX" kan ik nou niet echt als een pluspunt zien. Mozilla heeft namelijk support voor hun eigen soort ActiveX: plugins. Wat weer een eigen propriety formaat is.

Wat betreft de email client. Same functionality als Outlook Express. Zie geen verschil. Alleen interface is anders. Maar ben ik niet aan gewend. Is vast wel ok..

Berichten: 36 | Plaats: Netherlands | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
* mee eens is *

Het verschil in de mailclient zit 'm meer in de details. Zeker voor IMAP werkt ie gewoon net iets beter.

En ik vind de mogelijkheid om te skinnen toch best wel een voordeel.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
  Dit onderwerp heeft 2 pagina's: 1  2   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS