Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Software & Games » Europa stimuleert encryptie, Amerika wil beperkingen

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Europa stimuleert encryptie, Amerika wil beperkingen
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
WebWereld schrijft dat het gebruik van versleutelmethodes voor illegale doeleinden in Amerika wellicht binnenkort strafbaar gesteld zal worden. Al eerder werden regels opgesteld voor het exporteren van coderingstechnieken, maar nu is er ook een voorstel om het binnenlands gebruik te reguleren. Wie een misdaad pleegt en gegevens daarover gecodeerd heeft, kan behalve de straf voor het misdrijf zelf ook nog eens tot tien jaar cel krijgen voor de encryptie op zich. De Electronic Frontier Foundation (EFF), een organisatie die zich bezighoudt met privacy en burgerrechten op internet, vindt het plan zeer slecht. Volgens een woordvoerder wordt encryptie zo veel gebruikt dat dit een ondenkbare situatie zou zijn.

Ondertussen bericht een ander artikel van WebWereld over de Europese Commissie, die juist een voorstel heeft gedaan over het oprichten van een beveiligingsbureau. Onder de naam European Network and Information Security Agency zal het bureau advies gaan geven over de beveiliging van netwerken. Niet minder dan 24,3 miljoen euro zal er in eerste instantie uitgegeven worden, met waarschijnlijk nog een extra 9 miljoen in het vooruitzicht. Ongeveer dertig mensen zullen op het bureau komen te werken:

Volgens de Europese Commissie vult het bureau een leemte: er is nog geen centrale Europese organisatie die zich bezighoudt met netwerk- en informatiebeveiliging. Door de toename van breedbandinternet en nieuwe draadloze applicaties zullen de gevaren van cyberaanvallen toenemen, zo verwacht de Commissie. "De maatschappij als geheel en individuen moeten leren om te gaan met de risico's die kleven aan netwerken en informatiesystemen. Het European Network and Information Security Agency zal daar een bijdrage aan leveren", aldus Erkki Liikanen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Arghhh het woord "encryptie" daar wordt ik al gek van als ik het zie staan..Moet nu een project gaan maken daarover..dus schei uit..
Of komen jullie me helpen [Wink]

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:
Arghhh het woord "encryptie" daar wordt ik al gek van als ik het zie staan..Moet nu een project gaan maken daarover..dus schei uit..
Of komen jullie me helpen [Wink]

Encryptie is niet zo heel moeilijk hoor. Ik heb op mijn opleiding het DES en RSA algoritme wiskundig moeten kunnen uitleggen. Voordeel, ik begrijp nu wel hoe bijvoorbeeld PGP of SSL werkt [Smile] (Helaas weet ik de wiskunde niet meer)

Dus vraag maar, kan kijken of ik er nog wat van weet.

p.s. Misschien wel handig om een aparte encryptie thread te openen, ipv dit nieuwsbericht ervoor te misbruiken.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Kunnen we doen..
Heb veel dingen waarmee ik nu in aanraking kom die ik niet snap bijv. Delphi, Labview en nog een paar van die wazige dingen

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS