Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Software & Games » Voorlopig geen integratie van Java in Windows

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Voorlopig geen integratie van Java in Windows
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Rechter stelt "120-dagen" eis buiten werking
Een Amerikaanse rechtbank heeft beslist dat Microsoft voorlopig niet hoeft te beginnen met het integreren van Sun's Java in Windows. Eerder had een rechter besloten dat Microsoft binnen 120 dagen het product van haar grootste concurrent moest opnemen in haar Windows-bedrijfssystemen. Deze beslissing is nu buiten werking gesteld totdat er een definitief oordeel is geveld in de rechtszaak die Sun tegen Microsoft heeft aangespannen. En dat kan nog wel eens twee jaar of langer gaan duren.

Java is een programmeertaal die het mogelijk maakt om speciaal geschreven software op meerdere bedrijfssystemen te gebruiken. Volgens Sun heeft Microsoft misbruik gemaakt van haar machtspositie op het gebied van bedrijfssystemen om Java niet te ondersteunen. Sun eist dat Microsoft die ondersteuning alsnog gaat bieden en leek daarbij het Amerikaanse rechtssysteem op haar hand te hebben.

Sun is natuurlijk erg teleurgesteld door de nieuwe uitspraak maar had er wel rekening mee kunnen houden. Er zijn wel meer technologieën die niet door Windows worden ondersteund. Wie van zo'n technologie gebruik wil maken kan meestal bij de aanbieder de benodigde software cq. drivers downloaden. Wie even de moeite neemt om naar de downloadpagina van Sun te gaan kan daar zo de nieuwste Jave VM afhalen. En die werkt probleemloos onder alle Windows-bedrijfssystemen.

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS