geplaatst
Ik ga nu even de gelekte build van Doom III even uittesten. Ik ben erg benieuwd hoe mijn machientje het trekt, want je hebt er een flinke machine voor nodig.
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
|
geplaatst
Ik heb hem gespeeld en zoals verwacht heeft mijn machine er heel erg veel moeite mee: AMD Athlon XP 2000+ 756 MB Intern Geheugen Geforce 4 ti 4200 64mb agp 80 GB WD HD
Ik kan op 1024 highdetail de intro met gemiddeld 15fps draaien. De actie stukjes echter soms 0 fps.
Ik heb het spel gedraait op 640 x 480 medium detail, en dan is het een klein beetje te spelen. Dan wel bij rustige stukken 30fps, maar zodra er een vijand begint te schieten helaas zakt ie terug naar 4fps.
Maar goed over het spel zelf. Echt enorm eng. De sfeer is mega donker en je schrikt je iedere keer weer de t*ring als er uit een hoekje een nieuw monster verschijnt. Ook de schaduw effecten zijn echt heel erg goed. Ik heb al een paar keer de fout gemaakt om proberen een schaduw overhoop te knallen, en dan dus van achteren in de pan te worden gehakt.
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
|
geplaatst
Wat ik nog even vergeten was erbij te zetten maar toch nog even wilde melde was het volgende:
In level 3 is een klein soort van berghokje waar een soort van grote luciferdoosjes liggen. Het leuke is dat je deze doosjes weg kunt schoppen en dat ze dan stuiteren door de kamer. (Weg schieten kan ook ) Mocht het zo zijn dat ie op zijn zijkant valt dan kan ie ook nog wel is gaan wankelen. Bij teveel wankelen dondert ie om, anders blijft ie staan. Dit is echt zo'n enorm grappig en goed gemaakte feature van die engine. Echt ik ben er onder de indruk van.
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
|
geplaatst
Eerlijk gezegd zou ik hem niet kopen. Ik wacht wel totdat ie ergens te downloaden is
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
|
geplaatst
Dit vind ik echt zo'n spel dat je niet koopt omdat ie leuk is, maar omdat het een hype is. Ik vind hem kwa spel helemaal niet leuk namelijk, het is alleen maar blind schieten. Het enige wat het nog leuk zou maken is multiplayer, omdat je je namelijk overal goed kunt verstoppen.
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
|
-------------------- "Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip "LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002
|
geplaatst
Ik wilde net zeggen, juul...zo'n config van je PC en dan draait ie nog zeer stroef Want volgens mij draait ie dan supersoepel met jou config...maar zoals eerder vermeldt is er een bugfix
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002
|
geplaatst
Bedankt voor deze fix! Ik ben benieuwd hoe hij nu zal draaien
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
|
"ID woedend op ATi vanwege uitgelekte Doom III demo"
De alpha-versie van Doom III die recent het internet op gelekt is zou afkomstig zijn van ATi. De 380MB grote demo bestaat uit een introfilmpje en drie levels, en was puur bedoeld om te showen op de E3-beurs. John Carmack is duidelijk 'not amused' dat de hele wereld het spel nu al kan binnenhalen, en heeft verklaard dat de bron van het lek het zwarte boekje in gaat. Deze bron kan vrij makkelijk achterhaald worden omdat ID al zijn testversies voorziet van een watermerk. Het laatste gerucht is dat Christian Antkow van ID Software op IRC de Canadese videokaartenbakker ATi als schuldige heeft aangewezen. In een log valt te lezen dat ATi ook in het verleden NDA-overeenkomsten niet erg serieus nam. "ATi is on our shitlist right now", verklaart hij, en "we are not dealing with them until further notice". De theorie dat ATi Doom III openbaar wilde hebben als reclame voor de Radeon 9700 lijkt een beetje vergezocht. Deze kaart kan namelijk alleen in 640x480 en met een zware processor zestig frames per seconde produceren: Of course, a certain other video card company has a product coming out soon that you may of heard of. The RADEON 9700 series at 60fps in 640*480 hardly seems like 'the card' for Doom III - this alpha proves it and not even the most ardent ATI fan-boy is likely to disagree. I can't see how this helps ATI, in fact it very clearly hurts them, who wants to pay $350 to play games at low resolution? If they did leak this it must have been unintentional. The reasoning goes, 'if I can't play Doom III with a super fast CPU and RADEON 9700 Pro, perhaps I should wait a few months before upgrading.'
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
|
geplaatst
Ik heb Doom3 alpha gedowned, en gespeeld
eerst zonder de fix, en het ging echt TRAAAAAAAG.
daarna met die fix (wat 2 cfg tjes zijn) en het ging soepel. Ik ben wel overgegaan naar fullscreen.
Het eerste wat me opviel tijdens het spelen was de klote besturing. daarom heb ik dat in het begin maar naar eigen wil aangepast. Je vraagt vast al, HOE?????
ga naar console en typ: bind key command
keys:
a-z space alt mouse1 mouse2 mouse3 ctrl
commands: _forward = loop naar voren _back = loop naar achteren _moveleft = strave naar links _moveright= strave naar rechts _moveup = spring _movedown = buk _use = use _speed = ren (typ dit in console en je zult altijd rennen) _attack = schiet
dus: bind mouse1 _attack
daarnaast om de muis prettiger te maken:
set sensitivity 12 (zet je de muis sneller) set m_smooth 0 (mouse is niet smooth meer, en preciezer)
alle console commands: cmdlist alle console vars: cvarlist
Helpt dat?
in het 2e level kom je op gegeven moment bij een code. ik weet deze nog niet, maar heb alle 1 2 en 3 codes geprobeerd
er is nog een level behalve e3/e3_1 tot 3. het level heet e3/intro nu zie je een filmpje. best geinig, en zeker de moeite waard om echt goed in het spel te komen!
-------------------- "Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip "LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002
|
quote:Originally posted by LPChip: in het 2e level kom je op gegeven moment bij een code. ik weet deze nog niet, maar heb alle 1 2 en 3 codes geprobeerd
Ga naar je console en tik bindlist
Je kunt nu de lijst zien van keys (met page up en page down kun je kijken) kijk aan welke key no-clipping zit. (ik dacht f9( toets die in, en je kunt door de deur
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
|
geplaatst
Ik heb de fix gebruikt, en ik moet zeggen dat het wel enigzins verbeterd is, maar zeker nog niet om naar huis te schrijven. Hij blijft bij rustige stukken nu wel op 60fps, maar zodra er iets gebeurs zakt hij terug tot 25 en bij grote actie 6/7. Maar het gekke is wel, dat hij bij 6/7 fps het er toch nog wel soepel loop (?!) dus das wel apart.
Maar nog steeds is dit niet mijn spel, alleen multiplayer zou ik wel leuk vinden!
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
|