Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Economie » V&D tv verkoopt niets

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: V&D tv verkoopt niets
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
In vakblad Adformatie is te lezen dat V&D TV na 190 uur (!) uitzenden slechts 3.000 telefoontjes heeft mogen ontvangen. Dat zijn 15 belletjes per uitzending van een uur zeg maar... Ga ervan uit dat een uur van dat soort televisie ongeveer 35.000 euro kost (ex promotie !)... Dan kan je beter zelf tienduizenden mensen gaan opbellen...

Wie op zaterdagmiddag eens een uurtje naar de doorvertaling op winkelvloer keek (TV winkel), viel ook in slaap. Geen hond die naar de schermen of producten keek.

Volgens het wiebelige warenhuis hebben 11 miljoen kijkers weleens gekeken naar het format. Dat zijn van die bereiksanalyses die mensen meetellen ook al hebben ze ooit maar eens 30 seconden gekeken. Zo'n cijfer maakt de prestatie alleen maar treuriger.. Gemiddeld was de kijkdichtheid 0,5%.

Homeflopping noemde we dit project al eerder. Een lid uit de Raad van Bestuur is op dit fijne project gesneuveld, zo gaan de geluiden. De verantwoordelijke manager is "voor zichzelf begonnen". We weten genoeg....

Vorig jaar gaf ook Polis Direct al eens aan dat er met hun homeshopping uitzendingen via SBS geen extra kijkers, geen extra merkbekendheid en geen extra polissen te bespeuren waren....

En nu lezen we in dezelfde Adformatie dat Wehkamp de tv investering qua multichannel 'over the top' noemt. En dat het leven makkelijker zou zijn geweest zonder tv, gezien de belasting op budget (!) en bedrijf. Gek genoeg noemt Wehkamp haar thuiswinkelprogramma 's ochtends op SBS een imagobuilder ???
UPDATE: Verder geeft Wehkamp aan de programma's van tv naar een breedbandomgeving te willen verhuizen. We denken dan dat je toch andere televisie moet maken, rekening houdend met ECHTE interactiviteit.

Kortom het lijkt zo makkelijk om response televisie te maken. Maar daar zijn regels en wetten voor. Prime time televisie in onvergelijkbaar, En alhoewel een uur zendtijd bij SBS slechts 2.500 euro kost (dat is ook gelijk de valkuil), begint het pas echt bij de investeringen in o.a. tv-productie, promotie, vertaling naar winkelvloer en fulfilment. En die moeten allemaal terugverdiend worden. En daar zijn nog maar weinig rendabel voorbeelde van op te noemen....

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS