Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Economie » Blair wil in 2007 de euro invoeren

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Blair wil in 2007 de euro invoeren
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De Britse krant The Independent meldde vandaag zonder bronnen te noemen dat premier Blair ernaar streeft om in 2007 de euro in Groot-Brittannië in te voeren. Blair zou willen dat zijn regering zich in het openbaar tot de invoering verplicht.

De krant meldt verder dat Blair kort na een zege van zijn Labourpartij bij de volgende verkiezingen een referendum wil uitschrijven over de euro. Die verkiezingen worden waarschijnlijk gehouden in mei of juni volgend jaar. Bij het ministerie van Financiën zou een plan liggen om het referendum vier maanden na de verkiezingen te houden.

Als de Britten daadwerkelijk zouden kiezen voor invoering van de euro, zou het nog zo'n 24 tot 30 maanden duren voor de munt wettig betaalmiddel zou worden in Groot-Brittannië. Dat zou dus in 2007 kunnen gebeuren. Nadat de euro in de praktijk ingevoerd is, zou er nog een overgangsperiode van zes maanden gelden waarin de Britten ook het pond sterling kunnen gebruiken.
(fok)

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS